kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸

1500 اسیر دیگر فلسطینی به صف اعتصابیون پیوستند

1500 اسیر فلسطینی در همبستگی با اسیران فلسطینی اعتصابی در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش خبرگزاری قدس، «عیسی قراقع» وزیر امور اسیران فلسطینی با اعلام این خبر افزود، حال بیش از 100 اسیر فلسطینی که بیش از یک ماه دست به اعتصاب غذا زده‌اند بسیار وخیم است.
این اعتصاب در حالی است که روز پنجشنبه گذشته نیز 400 تن از اسیران عضو حماس در سه زندان اصلی رژیم صهیونیستی در همبستگی با دیگر اسیران اعتصاب غذاکننده دست به اعتصاب غذا زدند. حدود 125 اسیر فلسطینی از مجموع 200 اسیر فلسطینی که بدون هیچ محاکمه در زندان‌های صهیونیستی به‌سر می‌برند از 39 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده‌اند که حال بسیاری از آنان وخیم گزارش شده است.
از سوی دیگر، شماری از ایتالیایی‌ها و فعالان حامی فلسطین با تجمع در میدان اصلی شهر از شرکت تاسیسات آب رم خواستند قرارداد خود با شرکت صهیونیستی را لغو کند.
تظاهرکنندگان اعلام کردند در شرایطی که مردم فلسطین سال‌هاست با کمبود آب مواجه هستند شرکت صهیونیستی آب فلسطینیان را راهی استخرها، میدان‌های گلف و زمین‌های کشاورزی شهرک‌های صهیونیستی می‌کند.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی گفت، هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی را با قاطعیت پاسخ خواهیم داد.
رژیم صهیونیستی تهدید کرده که در صورت تشکیل دولت وحدت ملی تشکیلات را تحریم خواهد کرد.