kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲

پیکر شهید علیرضا گلچینی در کنار مزار برادرش آرام گرفت

همزمان با شب ولادت سیدالشهدا(ع)، پیکر پاک شهید علیرضا گلچینی پس از 31 سال در کنار مزار برادرش در موزه دفاع مقدس تهران تشییع و خاکسپاری شد.
به گزارش ایسنا پیکر پاک شهید علیرضا گلچینی که در سال 62 و در عملیات خیبر به فاصله یک هفته از برادرش عبدالرحمان، به شهادت رسیده بود، با حضور سردار جواد خضرایی و همسر این شهید، از ورودی باغ موزه دفاع مقدس تا جوار مزار هفت شهید گمنام آرامیده در این باغ موزه تشییع شد.
پس از اقامه نماز میت، توسط حجت‌الاسلام طباطبایی، امام جماعت مسجد خرمشهر این باغ موزه، پیکر شهید پس از 31 سال در کنار مزار برادرش به خاک سپرده شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در سخنانی گفت: شهدا همواره در وصیتنامه‌های خود به سه موضوع حفظ ارزش‌های الهی، وحدت و پیروی از مقام معظم رهبری توصیه کرده‌اند.
وی یادآور شد: حضور شهدا در شهر به این معنی است که باید پاسدار ارزش‌های آنها باشیم، چرا که برای هر یک وجب از خاک میهن یک شهید به شهادت رسیده است. برای همین مبادا دشمن انگیزه‌های انقلابی را از شما بگیرد و در میان شما تفرقه بیندازد.
طبق اعلام سردار باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح دو برادر شهید دفاع مقدس پاسداران شهید عبدالرحمان و علیرضا گلچینی، هر دو در عملیات خیبر و در منطقه مجنون با هم به شهادت رسیده بودند. هویت این دو شهید با استفاده از آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد و آن دو سرانجام در کنار یکدیگر در باغ موزه دفاع مقدس آرام گرفتند.