kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی

شیر هم در شیب ملایم افزایش قیمت قرار می‌گیرد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر یارانه به شیر اختصاص یابد ممکن است در قیمت آن تغییری ایجاد نشود وگرنه با یک شیب ملایم افزایش قیمت خواهیم داشت.
حسن رکنی دیروز از بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع بسته‌بندی که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد بازدید کرد و در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یارانه شیر اختصاص یافته به دامداران در چه وضعیتی است و این یارانه چگونه به آنها پرداخت شد، گفت: آنچه که مربوط به سال 92 بود با رویکرد مثبت دولت انجام و یارانه پرداخت شد.
وی افزود: دولت در اختصاص یارانه شیر، هم نگاه به مصرف‌کننده و هم نگاه به تولید‌کننده دارد بنابراین با رویکرد حمایت از مصرف‌کننده و اختصاص یارانه از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌کند و با اختصاص یارانه به شیر در تولید شیر و اقتصادی کردن این تولید به دامداران کمک می‌کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: موضوع قیمت شیر در کارگروه ستاد تنظیم بازار بررسی و پیشنهادهای اولیه مطرح و به دولت ارائه شده است. تصمیم نهایی در مورد قیمت شیر حتما با تامین منافع تولید‌‌کننده و مصرف‌کننده لحاظ می‌شود.رکنی بیان داشت: اگر در تصمیم‌‌گیری نهایی یارانه‌ای به شیر اختصاص یابد ممکن است قیمت شیر تغییر نکند و اگر یارانه اختصاص نیابد قطعا با شیب ملایم افزایش قیمت خواهیم داشت.وی افزود: رویکرد دولت نسبت به تعیین قیمت شیر مثبت است زیرا شیر یک ماده خوراکی ارزشمند محسوب می‌شود و همه جامعه باید بتوانند از آن بهره‌مند شوند.