kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

علاقه روس‌ها به سرمایه‌گذاری در همدان

هیئت تجاری استان سوردولوفسک روسیه در سفر دو روزه به همدان، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و همکاریهای متقابل با این استان را مورد بررسی قرارداد.
همدان ـ خبرنگارکیهان:

در نشست مشترک هیئت تجاری رسمی با استاندار و مسئولان و مدیران اقتصادی استان، معاون نخست وزیر استان سوردولوفسک گفت: استان همدان ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه تبادلات اقتصادی و تجاری با روسیه دارد و گفت و گوهای ما با فعالان و مدیران حوزه‌های مانند حمل و نقل راه‌ آهن، بهداشت و درمان و صنعت و ... نتایج خوبی در برداشت. الکساندر گرویچ پتروف افزود: استان سوردولوفسک یک منطقه صنعتی و همدان بیشتر استان کشاورزی است، اما با توجه به اینکه ما در تولید ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، تکنولوژی بالایی داریم می‌توانیم در این زمینه همکاریهای خوبی داشته و محصولات کشاورزی همدان را نیز خریدار باشیم. وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت‌های خوب همدان در زمینه ورزش‌های زمستانی، همکاریها و مراودات این استان با روسیه حول محور گردشگری زمستانی توسعه یابد.
محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان نیز افزود: امیدواریم در امور اقتصادی شاهد گسترش تبادلات باشیم. یادآوری می‌شود، هیات اقتصادی و تجاری 9نفره روسی به شهرستان‌های نهاوند و ملایر نیز سفر کرده و با ظرفیت‌های این شهرستان‌ها برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی آشنا شدند.