kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

اخبار کوتاه از فوتبال



  رضایت کرانچار از تساوی تیم امید
سرمربی تیم فوتبال امید گفت: سازماندهی خوبی مقابل عربستان داشتیم و نتیجه هم مثبت بود و این تساوی انگیزه ما را برای دو بازی بعدی بیشتر کرد.
زلاتکو کرانچار در نشست خبری بعد از تساوی بدون گل تیم امید مقابل عربستان، گفت: عربستان در نیمه اول دو موقعیت صد درصد داشت. در نیمه دوم ما بر بازی سوار شدیم. با توجه به اتفاقاتی که رخ داد و اینکه در گروهی سخت قرار گرفتیم و بازی اول ما در تورنمنت بود همین که نباختیم اتفاق خوبی است.وی افزود: این گروه بسیار فشرده است و برنامه‌های فشرده‌ای هم دارد. باید بعد از این بازی دو روز دیگر با کره‌شمالی بازی کنیم. بازیکنان خیلی تلاش کردند و در بازی بسیار دویدند. موقعیت‌های خوبی داشتیم اما استفاده نکردیم.سرمربی تیم امید در پاسخ به این سؤال که انتظار شما از حریفان بعدی چیست، عنوان کرد: فکر می‌کنم سازماندهی خوبی مقابل عربستان داشتیم و نتیجه هم مثبت بود. تساوی مقابل عربستان انگیزه ما را برای دو بازی بعدی بیشتر کرد تا بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.وی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه کدام تیم‌ها شانس صعود دارند، اظهار داشت: در گروهی هستیم که سه تیم از بهترین‌های اینجام به نام عربستان، کره شمالی و ایران کنار هم هستند. شانس ایران و عربستان بالاتر از کره شمالی است و شانس بیشتری برای صعود دارند اما لازمه این کار کسب پیروزی در دو دیدار باقی مانده است. در این گروه میانمار هم حضور دارد و کار بسیار سخت و فشرده است. اگر تیم امید می‌خواهد صعود کند باید برنده شود و خودش را به صعود نزدیک‌تر کند.وی در پایان درباره روند مسابقه و تفاوت آن در دو نیمه یادآور شد: نیمه اول عربستان سرتر بود اما در نیمه دوم ما بهتر شدیم و شانس‌های زیادی برای گلزنی داشتیم. تمرکز ما روی این نبود که مساوی کنیم. ما می‌خواستیم منطقی کار کنیم و اگر فرصتی به دست آوردیم گلزنی کنیم. به این دلیل گلی رد و بدل نشد که مدافعان و دروازه‌بان‌ها خوب کردند و گلرها ابر ستاره‌های این تیم بودند.
استیلی: با باشگاه استقلال خوزستان برخورد می‌شود
سرپرست تیم فوتبال امید گفت: آقای ساکت اعلام کرد با باشگاه استقلال خوزستان به دلیل بهم خوردن تمرکز تیم امید برخورد می‌شود. حمید استیلی درباره بازی‌ ایران مقابل عربستان اظهار داشت: بازی در نیمه دوم برای ایران شرایط بهتری داشت به جز توپ آخری که نزدیک بود دروازه ما باز شود سایر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشتیم و اگر هم دقایقی عربستان به ما فشار آورد به این دلیل بود که بازیکنان ایران کم‌تجربه بودند.وی افزود: ما شناختمان از حریف کم بود در بین نیمه با توضیحاتی که کادر فنی به بازیکنان دادند شرایط بهتر شد و تغییر سیستم دادیم، در تورنمنت‌های این چنینی مهم این است که نبازیم و البته اگر با برد همراه بود شرایط قطعاً بهتر می‌شد. استیلی درخصوص اینکه بعضی از بازیکنان احساس می‌شد تک‌روی می‌کنند و رو به حرکات نمایشی می‌آورند، گفت: این مسئله به خاطر جوانی تیم است و قطعاً از سوی کادر فنی گوشزدهای لازم به بازیکنان می‌شود ما در شرایطی هستیم که به دلیل کمبود دیدارهای تدارکاتی در این تورنمنت روز به روز بهتر می‌شویم. ما نیازمند بازی‌های بیشتری بودیم همین عربستان از شش ماه قبل در اردو بوده ولی ما فقط یک ماه است که تمرینات خود را به صورت جدی آغاز کردیم و فقط سه بازی تدارکاتی انجام دادیم. وی درباره اینکه بالاخره یونس دلفی از اردوی تیم امید جدا می‌شود تا به تمرینات آیندهوون برود، گفت: هیچ بازیکنی از ما جدا نمی‌شود، تیم ملی از همه چیز مهم‌تر است، ما با مسئولان فدراسیون هم صحبت کردیم، اصلاً از اول هم قرار نبود یونس دلفی از جمع تیم جدا شود و متأسفانه چنین جوی را در اردوی تیم امید ایجاد کردند اصلاً دلفی دو ماه دیگر باید در تمرینات آیندهوون شرکت کند و تایم آن هیچ ربطی به بازی‌های آسیایی ندارد. باشگاه استقلال خوزستان کار‌اشتباهی کرد که چنین درخواستی از فدراسیون داشته و طی صحبتی که با آقای ساکت داشتیم او گفت برخورد خیلی جدی و قوی با باشگاه استقلال خوزستان می‌کند چرا که آنها باعث شدند تمرکز دلفی و تیم به هم بریزد.
خداحافظی موقت مسی از تیم ملی آرژانتین
لیونل مسی، ستاره آرژانتینی به طور موقت از تیم ملی کشورش خداحافظی کرد. لیونل مسی در دیدارهای آینده تیم ملی آرژانتین به میدان نخواهد رفت. مهاجم آلبی سلسته حداقل تا پایان سال 2018 برای تیم ملی کشورش بازی نخواهد کرد و هنوز زمان بازگشتش مشخص نیست. مسی که تحت فشار رسانه‌ها و هواداران آرژانتینی قرار دارد، تصمیم گرفت مدتی در تیم ملی حضور نداشته باشد.ستاره آرژانتینی قصد داشت برای همیشه آلبی سلسته را ترک کند اما به خاطر رابطه خوبش با چیکی تاپیا (رئیس‌فدراسیون فوتبال آرژانتین) از این کار منصرف شد. او با لیونل اسکالونی صحبت کرد اما سرمربی موقت آرژانتین نتوانست ستاره آلبی سلسته را برای حضور در دیدار‌های دوستانه برابر کلمبیا و گواتمالا راضی کند. اکنون هدف فدراسیون فوتبال آرژانتین این است که ترتیبی اتخاذ کند تا مسی دوباره به تیم ملی برگردد. در حال حاضر تصمیم مهاجم آلبی سلسته قطعی است اما ممکن است رابطه خوبش با فدراسیون برخی از مسائل را تغییر دهد.
مارچلو بیلسا به دنبال جذب پورعلی‌گنجی
مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان مورد توجه سرمربی آرژانتینی لیدزیونایتد قرار داشته است. مرتضی پورعلی‌گنجی با دعوت باشگاه ترابزون‌اسپور برای انجام مذاکرات چند روزی در شهر استانبول حضور پیدا کرد تا در صورت رسیدن به توافق فوتبالش را در سوپرلیگ ترکیه دنبال کند، هرچند در نهایت این مذاکرات نتیجه نداد و مذاکرات طرفین به بن‌بست خورد.منبع نزدیک به باشگاه ترابزون‌اسپور خبر داد پورعلی‌گنجی پیش از مذاکره با این باشگاه ترکیه‌ای مورد توجه مارچلو بیلسا بوده و این سرمربی آرژانتینی به دنبال اضافه کردن مدافع تیم ملی فوتبال ایران به ترکیب لیدزیونایتد بوده است. لیدزیونایتد در حال حاضر در لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی انگلیس موسوم به چمپیونشیپ رقابت می‌کند.پورعلی‌گنجی 26 ساله که پیشنهاد دستمزد سالیانه 750 هزار یورویی از ترابزون‌اسپور دریافت کرده بود، اما در نهایت عدم توافق بر سر موضوعات مالی او را از این انتقال منصرف کرد.ترابزون‌اسپور در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی جاری وحید امیری و سیدمجید حسینی را به خدمت گرفته است. مرتضی پورعلی گنجی، مدافع تیم ملی کشورمان پس از منتقی شدن انتقالش به ترابزون‌اسپور در مصاحبه با رسانه‌های ترکیه گفت:پس از مشورت با برادرم و مدیر برنامه هایم تصمیم گرفتم به ایران برگردم.من به خاطر آینده فوتبالی ام تصمیم گرفتم که نباید به ترابزون اسپور بروم. می‌خواهم در لیگ‌های پایین تری بازی کنم چون معتقدم در این لیگ‌ها بهتر از لیگ‌های اروپایی میانی موفق‌تر می‌شوم. پیشنهادهایی از قطر، روسیه، یونان و ترکیه را رد کردم و من اعتقاد دارم کسی به سوی دریا حرکت می‌کند باید دل به دریا بزند.
دعوت از 18 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتسال
کادرفنی تیم ملی فوتسال کشورمان اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی این تیم را اعلام کرد.اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتسال کشورمان جهت شرکت در تورنمنت چهار جانبه تبریز از روز 27 مرداد ماه در مرکز ملی فوتبال آغاز می‌شود. سیدمحمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان بازیکنان زیر را به اردوی تیمش دعوت کرده است:سپهر محمدی، مسلم اولادقباد، محمد طاهری، محمد شجری و سعید احمد عباسی از گیتی پسند اصفهان، سینا پرکاسی، حمیدرضا ره‌انجام از شهروند ساری، مهدی مصطفایی و مجید حاجی‌بنده از سن‌ایچ ساوه، مسعود محمدی و سروش احمدنیا از فرش‌آرای مشهد، امین نصراله‌زاده از آذرخش بندرعباس، علیرضا رفیعی و شهاب طالبی از ملی حفاری اهواز، طاها نعمیتان و سعید قلندری از آتلیه قم، اسحاق سورغالی از ارژن فارس و دانیال گیوانی از ساری. بازیکنان فوق باید رأس ساعت 13 خود را به کادر فنی تیم ملی در مرکز ملی فوتبال معرفی کنند. تورنمنت چهارجانبه تبریز از روز 31 شهریور ماه تا چهارم مهر ماه با حضور تیم‌های ژاپن،‌ بلاروس و اوکراین برگزار خواهد شد.