kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

رسوایی بزرگ برای کلیسای کاتولیک

مقامات پنسیلوانیا گزارشی منتشر کردند که شامل لیستی از ۳۰۰ کشیش متهم به سوءاستفاده جنسی و تلاش کلیسای کاتولیک برای مخفی کردن این موضوع به مدت چند دهه است.

مقامات پنسیلوانیا در آمریکا گزارشی از هیئت منصفه منتشر کردند که شامل لیستی از ۳۰۰ کشیش متهم به سوءاستفاده جنسی و تلاش کلیسای کاتولیک برای مخفی کردن این موضوع به مدت چند دهه است.
این گزارش ۹۰۰ صفحه‌ای از سوی «جاش شاپیرو»، دادستان کل ایالت پنسیلوانیا منتشر شده است.
در این گزارش آمده است: مهم‌ترین موضوع، تلاش برای کمک به کودکان (قربانیان آزار‌های جنسی) نبوده بلکه تلاش برای مخفی کردن این رسوایی بوده است.
جاش شاپیرو در یک نشست خبری گفت: این کشیش‌ها به کودکان دختر و پسر تجاوز می‌کردند و مسئولان آنها نه تنها اقدامی در این زمینه انجام نداده بلکه موضوع را مخفی کرده‌اند.
دادستان کل پنسیلوانیا اعلام کرده که تاکنون ۱۰۰۰ کودک قربانی شناسایی شده‌اند، اما هیئت منصفه بر این عقیده است که آمار قربانیان این آزار‌های جنسی بیشتر از این تعداد است.
این گزارش می‌گوید که مقامات ارشد کلیسا و از جمله اسقف‌ها قربانیان این آزار‌های جنسی را از گزارش دادن آزار جنسی منصرف کرده و مقامات اجرایی را برای متوقف کردن تحقیقات تحت فشار قرار می‌دادند.
جاش شاپیرو ضمن‌اشاره به تلاش سازمان یافته مقامات کلیسا برای مخفی کردن این آزار‌های جنسی گفته است که به دلیل این مخفی‌کاری‌ها برخی از موارد آزار جنسی بسیار قدیمی بوده و رسیدگی به آنها غیرممکن است؛ برخی از متهمان فوت کرده‌اند و برخی محدودیت‌های قانونی اجازه پیگیری برخی متهمان را نمی‌دهد.