kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
لاریجانی در افتتاحیه نمایشگاه صنایع کوچک ایران:

باید اقدامات سریع‌تری برای بهبود فضای کسب و کار صورت گیرد

رئیس ‌مجلس شورای اسلامی با اشاره به رقم شاخص ملی بهبود محیط کسب و کار در بهار ۹۷، گفت: شاخص به دست آمده عدد مناسبی نیست و نشان می‌دهد که باید تصمیمات سریع‌تری برای این بخش گرفته شود.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس ‌مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه بزرگ‌ترین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران گفت: صنایع کوچک پیشران صنعت و اقتصاد کشور هستند. به همین دلیل باید مسائل آنها مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.
وی ضمن اعلام آمادگی برای تصویب قوانینی جهت تسهیل امور این صنایع در مجلس شورای اسلامی و شورای هماهنگی سران قوا گفت: حمایت از صنایع امری لازم است و باید در درازمدت به آن فکر کرد و منابعی را به وجود آورد که صنایع کوچک و بزرگ بتوانند از حمایت بیشتری برخوردار باشند.
لاریجانی درخصوص انتقادات کارآفرینان پیرامون مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: این قانون در حال تدوین است و باید ارزیابی‌هایی از درآمدهای دولت انجام شود.
وی با اشاره به گزارشات اتاق‌های بازرگانی و تعاون گفت: اتاق‌ها موظف هستند سالانه گزارشی از شاخص‌های مهم کسب و کار ارائه کرده و بر اساس آن وضعیت کسب و کار را ساماندهی کنند. بهار سال ۹۷ گزارش اتاق‌های بازرگانی و تعاون در این خصوص به مجلس ارائه شد که آمار و ارقام ارائه شده حاکی از وجود مشکلاتی در این بخش است اما در این گزارش مشکلات و ایرادات مشخص شده است که می‌تواند برای ساماندهی امور به دولت و مجلس کمک کند.
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاخص ملی محیط کسب و کار در بهار سال ۹۷ میزان 6/19 درصد بوده است که نمره خوبی نیست و نسبت به زمستان سال ۹۶ که 5/8 درصد بود روند نزولی داشته است که نشان می‌دهد باید برای این بخش تصمیمات سریع‌تری اخذ شود.
عضو شورای هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه در تشریح مشکلات بخش صنعت در گزارش اتاق تعاون و بازرگانی گفت: غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییر قیمت مواد اولیه، دشواری تامین مالی از بانک‌ها، بی‌ثباتی سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اجتماعی، قدرت پیش‌بینی را برای واحدهای صنعتی کاهش داده است.