kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
رئیس‌کل بیمه مرکزی‌:

حق بیمه‌ها افزایش می‌یابد

رئیس‌کل بیمه مرکزی با ‌اشاره به کاهش ارزش ریال در روزهای اخیر و اعلام بسته ارزی دولت گفت: به‌دلیل کاهش ارزش ریال در روزهای اخیر طبیعی است که حق بیمه‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی کیهان،غلامرضا سلیمانی در یک نشست خبری و در پاسخ به اثر تحولات بازار ارز بر حق بیمه‌ها اظهار داشت: اینکه ارزش ریال در روزهای اخیر پایین آمده یک چالش است و بسته ارزی هم که اعلام شده اثر مضاعفی بر این کاهش می‌گذارد.
وی در عین حال با بیان اینکه ما هم باید بر این اساس برای صنعت بیمه اقدامی انجام دهیم افزود: البته افزایش قیمت همیشه تنها راه نیست بلکه می‌توان با گسترش پوشش بیمه‌ای این افزایش قیمت را به حداقل رساند ولی طبیعی است که حق بیمه‌ها به دلیل شرایط فعلی افزایش می‌یابد.سلیمانی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای کشور به غیر از بیمه ایران اغلب کوچک هستند افزود: پیشنهاد ادغام شرکت‌های بیمه‌ای را داده‌ایم و فکر می‌کنم 3شرکت می‌توانند با هم ادغام شوند. البته پیش از ادغام باید آمادگی این مسئله در سهامداران شرکت‌های بیمه ایجاد شود زیرا آنها باید در این زمینه تصمیم بگیرند و بیمه مرکزی فقط پیشنهاد‌دهنده است.
وی درباره بورسی شدن بیمه ایران هم گفت:چون بیمه ایران دولتی است لذا دنبال راهکاری برای اصلاح قانون هستیم تا بخشی از بیمه ایران را واگذار کنیم.
وی درباره خروج شرکت‌های بیمه خارجی هم گفت‌: شرکت‌های بیمه خارجی که در پسابرجام به ایران آمده بودند به‌دلیل مراوده با آمریکا از ایران رفتند اما خوشبختانه توان شرکت‌های ایرانی و بیمه مرکزی، در آن حدی هست که بتوانند با خروج شرکت‌های خارجی‌، بیمه اتکایی را به داخل منتقل کنند لذا الان هم بیمه‌های اتکایی به داخل منتقل شده و مشکلی در این باره وجود ندارد.سلیمانی در ادامه با بیان اینکه صنعت بیمه نسبت به بازارهای پولی و بورسی عقب‌تر است افزود: این صنعت باید بهتر عمل کرده و رشد بالای سه درصد داشته باشد؛ پس باید سهم بیمه در تولید ناخالص داخلی را از 2/3 درصد به 3/2 درصد برسانیم؛ ضمن اینکه افزایش صد درصدی رشد سهم بیمه را داشته باشیم.
رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: انتظار جامعه و مردم این است که پوشش بیمه بالاتر باشد؛ این در حالی است که باید تلاش کرد سهم بیمه را دو برابر کنیم؛ البته باید سهم بیمه غیردولتی را افزایش دهیم و امیدواریم بخشی از سهم بیمه‌های دولتی را به صورت بلوکی عرضه کنیم.
وی مهلت شرکت‌های بیمه برای افزایش سرمایه را تا پایان مردادماه جاری اعلام کرد.