kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳

اخبار کوتاه از فوتبال

شرایط عجیب در لیگ دسته اول فوتبال
برنامه ۴ هفته ابتدایی لیگ دسته اول اعلام شد. در این برنامه چند نکته قابل توجه بود اول اینکه ۵ تیم بدون ورزشگاه مشخص در لیگ دسته اول شرکت کرده‌اند. بر اساس برنامه اعلام شده سازمان لیگ تیم‌های نفت تهران، خونه به خونه مازندران، استقلال جنوب تهران، مس رفسنجان و بادران تهران ورزشگاه خانگی مشخصی ندارند! این در حالی است که کمتر از ۱۰ روز دیگر مسابقات این فصل لیگ دسته اول آغاز می‌شود. ظاهرا اولین مشکل فوتبال ایران جدی‌ترین مشکل در جهان فوتبال محسوب می‌شود و آن هم نداشتن ورزشگاه مناسب و استاندارد برای برگزاری مسابقات است. این مسئله حتی در لیگ برتر هم وجود داشت و برخی تیم‌های لیگ برتر با ارفاق موفق شدند که ورزشگاه خانگی خود را آماده میزبانی در لیگ برتر کنند. این مشکل در لیگ دسته اول نمود بیشتری دارد. بحث مالکیت و مدیریت باشگاه‌ها و همچنین بدهی‌های معوقه باشگاه‌ها نیز مشکل بزرگ دیگر لیگ دسته اول فوتبال ایران است. شاخص‌ترین باشگاه‌ها در این زمینه نفت تهران و سیاه‌جامگان یا مشکی‌پوشان مشهد است. این دو باشگاه که فصل گذشته نیز در لیگ برتر حضور داشتند در لیگ یک اوضاع بحرانی‌تری را پیش رو خواهند داشت. بخصوص تیم نفت تهران که حتی مشخص نیست چه کسی متولی و مالک آن است و برخی از طلبکارانش هم از بازیکنان ملی‌پوش فوتبال ایران هستند. لیگ دسته اول با این اوضاع بحرانی ۲۰ مرداد آغاز خواهد شد و شاید مهم‌ترین وجه مثبت لیگ دسته اول شور و اشتیاق بازیکنان جوان و تماشاگرانش است که به لیگ دسته اول هیجان می‌بخشد وگرنه در زمینه سخت‌افزاری لیگ دسته اول ایران یکی از بحرانی‌ترین سال‌های خود را پیش رو دارد.
نامه‌نگاری آدیداس با فدراسیون فوتبال
تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 با برند آدیداس مقابل حریفانش قرار گرفت. فدراسیون فوتبال قصد داشت طبق قراردادی که با آدیداس دارد، در جام ملت‌های آسیا 2019 با لباس‌های آدیداس به میدان برود اما به یک باره آدیداس اعلام کرد که دیگر امکان ادامه‌ همکاری با ایران را ندارد. این اقدام سخیف آدیداس واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت تا جایی که فدراسیون فوتبال خواستار عذرخواهی این شرکت شد. البته این پایان ماجرا نبود، فدراسیون فوتبال در واکنش به این اقدام آدیداس در نامه‌ای رسمی به معاون این شرکت، از این اقدام آدیداس گلایه کرد. در روزهای گذشته معاون آدیداس به نامه فدراسیون فوتبال پاسخ داده است و تلویحا اعلام کرد که ادامه‌ همکاری با ایران قابل پذیرش نیست و از فدراسیون فوتبال خواست تا آدیداس را درک کند. در ادامه‌ این نامه آمده است که آدیداس به دلیل این که در بورس آمریکا فعالیت می‌کند، نمی‌تواند به خاطر تحریم‌های اعمال شده از سوی این کشور به همکاریش با ایران ادامه‌ دهد. انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال به این نامه‌نگاری‌ها پایان دهد و برای همیشه پرونده آدیداس و برندهای خارجی را ببندد و همکاری‌اش را با یک شرکت داخلی تولید کننده البسه ورزشی آغاز کند.
استقلال و سپیدرود مجوز استفاده از بازیکنان جدید را گرفتند  
پیرو اطلاعیه‌های سابق، کمیته وضعیت اعلام کرده که تا پایان زمان اداری مورخ ۹ مرداد ۱۳۹۷ وضعیت مجوز ثبت قرارداد بازیکنان باشگاه‌های لیگ برتر به شرح ذیل است:
*  استقلال: دارای ۸ پرونده محکومیت قطعی از سوی کمیته وضعیت بوده که تمام پرونده‌ها را با پرداخت یا با ارائه رضایت‌نامه، حل و فصل کرده است، لذا مجوز قطعی ثبت و استفاده از بازیکنان جدید این باشگاه صادر گردیده است.
* سپیدرود رشت: دارای ۲ پرونده محکومیت قطعی از سوی کمیته وضعیت بوده که تمام پرونده‌ها را با پرداخت یا با ارائه رضایت‌نامه، حل و فصل کرده است، لذا مجوز قطعی ثبت و استفاده از بازیکنان جدید این باشگاه صادر گردیده است.
نیومایر و تبریزی استقلالی شدند
با اعلام امیرحسین فتحی سرپرست مدیرعاملی استقلال، مارکوس نیومایر و مرتضی تبریزی به استقلال پیوستند.فتحی اعلام کرد قرارداد بسته شده با هافبک آلمانی – سوئیسی آبی‌ها دو ساله است و سال دوم در صورت رضایت وینفرد شفر، قرارداد این بازیکن تمدید می‌شود. همچنین مدیرعامل استقلال درباره مرتضی تبریزی نیز گفت:‌ پس از مذاکراتی که با باشگاه ذوب‌آهن داشتیم انتقال تبریزی به استقلال به پایان رسید. او با قراردادی دو ساله به استقلال پیوست و بعد از دیدار استقلال و ذوب آهن به تمرین‌های این تیم اضافه می‌شود.