kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰

کوتاه از شهرستان‌ها

رونمایی از آلبوم صوتی
اردبیل- خبرنگار کیهان: همزمان با سال روز عملیات بزرگ مرصاد، مراسم رونمایی از آلبوم صوتی خاطرات سردار مصطفی اکبری از فرماندهان سزاوار هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
سرتیپ مصطفی اکبری فرمانده گردان حضرت قاسم لشگر 31 عاشورا و از یاران سردار شهید مهدی باکری در سخنانی گفت: اتحاد مثال‌زدنی مردم و مسئولین در دوران هشت سال دفاع مقدس از دست‌یابی دشمنان به اهداف شومشان جلوگیری کرد و امروز نیز دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمن با اتحاد مردم و مسئولان خنثی خواهد شد.
وی افزود: اشرافی‌گری و جدائی مسئولان از مردم می‌تواند ضربات سهمگینی را به دنبال داشته باشد و دشمنان نظام و انقلاب در حال حاضر در راستای تحقق این هدف تلاش می‌نمایند و اگر چنین شود مسلماً مسئولان باید در پیشگاه پروردگار و خون پاک شهدا جوابگو باشند.
پلمب چاه‌های غیر مجاز
تبریز- خبرنگار کیهان: دادستان تبریز گفت: 17 حلقه چاه پلمب گردیده و مقدمات پلمب 40 حلقه در دست اقدام است.
موسی خلیل اللهی از آزادسازی حریم «خلعت‌پوشان» با همکاری شهرداری نیز به طول 1 کیلومتر و به مساحت 2 هکتار خبر داد.
وی از پلمب آسانسور 49 مجتمع به دلیل ایرادات فنی و مهندسی نیز خبر داد.
صادرات هلو و شلیل
ساری- خبرنگار کیهان: مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران از صادرات 1000 تن هلو و شلیل از مازندران خبر داد.
شهیدی فر با اشاره به توسعه کشت ارقام مختلف سیاه ریشه در مازندران گفت: در 15 هزار هکتار از باغ‌های این استان انواع هلو و شلیل تولید می‌شود و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 300 هزار تن هلو و شلیل در مازندران برداشت شود.
وی افزود: این محصولات به کشورهای روسیه و عراق صادر شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت این رقم به 2 هزار تن برسد.
اسکان مسافران
* 61 هزار و 814 نفر مسافر از آغاز طرح امسال در مراکز رفاهی فرهنگیان و مدارس مازندران اسکان یافتند.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: تابستان امسال 39 پایگاه، 299 مدرسه و 2 هزار و 271 کلاس درس برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.
عسکری نیکزاد افزود: 15 مرکز رفاهی نیز در این طرح مشارکت دارند که با 28 اتاق، 141 سوییت، 4 رستوران و 3 تالار با ظرفیت 750 نفر در خدمت مسافران هستند.
وی گفت: رامسر با سه هزار و 132 در رتبه نخست پذیرش مسافران تابستانی، بابلسر با هزار و 747 خانوار و ساری ناحیه 1 با هزار و 511 خانوار در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
انسداد چاه‌های غیرمجاز
همدان- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: در سال جاری با انسداد 116 حلقه چاه غیرمجاز 5 میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی شده است.
منصور ستوده اظهار کرد: در مجموع در استان همدان 2853 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که 230 میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی در بر داشته است.
وی با بیان اینکه دو هزار و 409 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق، 341 دستگاه کنتور الکترومغناطیس و هزار دستگاه کنتور حجمی در استان همدان نصب شده است متذکر شد: این کنتورها به میزان 6 درصد در بخش صنعت، 11 درصد در بخش آب شرب روستایی، 7 درصد در بخش شرب شهری و 3 درصد در بخش دام و طیور نصب شده است.