حمایت از کفش ایرانی ۴۰ درصد افزایش یافت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد که با راه اندازی «پویش خرید کالای ایرانی» و استقبال مردم از این ایده در راستای تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) فروش کفش داخلی 40 درصد افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، صادق نجفی گفت: به طور قطع با ایدههای اینچنینی در زمینه سایر کالاهای ایرانی هم میتوان به این موفقیت بزرگ دست یافت و به رونق اشتغال و تولید کالاهای داخلی کمکهای شایان کرد.
وی اظهار داشت: برای مقابله با تحریمهای آمریکا به افسران کاربلد در حوزه صنعت و ایدههای نو نیاز است.
نجفی تاکید کرد: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی تنها راه چاره و تحقق آن نیازمند گفتمان مشترک دولت، مجلس و قوه قضاییه است.
وی بیان کرد: دشمن درصدد تضعیف روحیه صنعتگران است و ما با اتحاد و همکاری میتوانیم شدت ضربهها را کاهش دهیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با مقایسه سرانه صادرات پوشاک کشورهای ترکیه و چین با کشورمان، گفت: در حالی که درآمد سرانه حاصل از صادرات پوشاک از ترکیه 140 دلار و چین 80 دلار است، این در کشور ما به 89 سنت میرسد و این در حالی است که با تشکیل کنسرسیوم و تقویت برندها تنها از استان آذربایجان شرقی میتوان 3 میلیارد دلار صادرات پوشاک داشت و سرانه حاصل از صادرات آن را به 40 دلار رساند.
نجفی اضافه کرد: با ایجاد کنسرسیومهای قوی هیچ قدرتی نمیتواند ایران اسلام را تهدید کند.
وی همچنین ادامه داد: 90 درصد مجوزهای تاسیس صنایع در سالهای گذشته به سرمایهگذاری منجر نشده و این به معنای آن است که در آن سالها تنها کمتر از 10 درصد جوازهای تاسیس در کشور منجر به سرمایهگذاری شده است.
وی گفت: صدور بیرویه و بیبرنامه جواز تاسیس بدون توجه به ظرفیتها موجب هدر رفت سرمایه ملی میشود و نبود آمایش سرزمین و محدودیتهای موجود در تامین آب، برق و گاز در کنار اهلیت نداشتن متقاضیان دریافت جواز تاسیس از علتهای به نتیجه نرسیدن طرحهای صنعتی به شمار میرود.