افشاگری درباره اقتصاد جنگی ترامپ در یک مستند(اخبار ادبی و هنری)
با پایان تدوین، صداگذاری و جلوههای ویژه مستند «دوران ترامپیسم، جنگ بازاریابی»، این اثر که پژوهشی پیرامون اقتصاد سیاسی دوران ریاست ترامپ بر آمریکا است، آماده پخش شد.
این مستند برای نخستین بار پرده از ابعاد گسترده مفهوم جنگ بازاریابی و اثرات متقابل آن در عرصه تعاملات بینالمللی بر میدارد.
مهدی جوزایی کارگردان این مستند، درباره شکلگیری ایده اصلی «دوران ترامپیسم ،جنگ بازاریابی» گفت: در این مستند ابتدا به تعریف دقیق مفهوم بازاریابی در عصر حاضر پرداخته میشود و وجه تمایز آن برجسته میشود. به عبارت دیگر اولین نقطه عطف این مستند جاییست که مخاطب با جنس دیگری از بازاریابی آشنا میشود که حالا دیگر فقط شامل داد و ستد کالا و خدمات نیست بلکه بازاریابی عقیده است.
وی ادامه داد: امروزه از تکنیکهای بازاریابی سیاسی در سرتاسر جهان به مقاصد مختلف استفاده میشود.در این مستند به بهرهگیری گسترده دونالد ترامپ از تکنیکهای متنوع بازاریابی سیاسی، در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکاپرداخته میشود.ترامپ بعنوان یک تاجر و بازاریاب، از زاویه معامله اقتصادی به سیاست نگاه میکند و این مسئله باعث شده تا تعامل او با کشورهای دیگر بر همین اساس تعریف شود.
کارگردان مستند «انقلاب 57» افزود: اولین نسخه از این مستند در سال 96 آماده شد اما بخاطر حساسیتهایی که وجود داشت فرآیند بازبینی و تایید فیلم تا سال 97 به درازا کشید و این مسئله باعث شد اغلب پیشبینیهایی که در این فیلم صورت گرفته بود قبل از پخش آن، بوقوع بپیوندد از جمله بالا گرفتن جنگ تجاری جمهوری خلق چین و ایالات متحده آمریکا،خروج آمریکا از برجام و حتی برجستهتر شدن مفهوم «جنگ بازاریابی» در ادبیات اقتصادی و سیاسی کشور.
مستند «دوران ترامپیسم ،جنگ بازاریابی» به کارگردانی مهدی جوزایی و تهیه کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و به زودی از رسانه ملی به نمایش درمیآید.