kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با فارس:

هیئت ‌رئیسه مجلس اجازه سفر نمایندگان به روسیه را نمی‌دهد

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا نمایندگان در راستای اعمال نظارت به جام جهانی اعزام نمی‌شوند و مطمئن هستم هیئت ‌رئیسه مجلس این اجازه را نخواهد داد.

سیدعلی ادیانی در گفت‌ وگو با خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: اعزام نمایندگان به جام جهانی از محل بیت‌المال منطق پارلمانی و حقوقی ندارد.
وی با بیان اینکه حضور نمایندگان برای نظارت در جام جهانی ضرورت ندارد، افزود: نظارت‌های مجلس مشخص است و یکی از وظایف نمایندگان اعمال نظارت به‌شمار می‌رود اما در بحث جام جهانی موضوعیت ندارد.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرچه فکر می‌کنم و در قانون اساسی نگاه کردم و آیین‌نامه داخلی مجلس را بررسی کردم جایی نیافتم که شأنیت نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص جام جهانی وجود داشته باشد.
ادیانی افزود: اینکه اقدامات اولیه برای اعزام نمایندگان به جام جهانی صورت گرفت و در فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی مطرح شد قابل انتظار نبود.
نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی‌، گفت: حضور نمایندگان به‌عنوان شخص حقیقی و نماینده مجلس در جام جهانی موضوعیت ندارد و اتلاف بیت‌المال است اما به‌صورت شخصی این حق را دارند که بروند.