kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

انفجار گلوله جنگی جان یک نفر را گرفت

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: انفجار یک گلوله عمل نکرده از زمان جنگ باعث کشته شدن یک نفر و مجروح شدن یک تن دیگر در روستای شیخ صله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی شد.

محمد ابراهیم الهی‌تبار در گفت‌و گو با ایرنا افزود: متاسفانه روز گذشته خواهر و برادری در منطقه شیخ صله گلوله عمل نکرده‌ای از زمان جنگ را دستکاری می‌کردند که منجر به انفجار آن و کشته شدن برادر و مجروح شدن خواهرش شد.
او ادامه داد که خواهر مجروح حادثه بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شد.
وی درخصوص وضعیت آلودگی این مناطق به مواد منفجره و روند پاکسازی نیز توضیح داد که آنجا قبلا پاکسازی شده است و اینکه این گلوله از کجا آمده است، مشخص نیست.
روستای شیخ صله در زمان جنگ بارها هدف بمب باران شیمیایی رژیم بعث قرار گرفته بود.
بخشی از گلوله‌ها و مین‌های عمل نکرده زمان جنگ توسط سیلاب‌ها‌، رانش زمین و فرسایش خاک به نقاط غیردسترس منتقل شده‌اند و این عوامل باعث جا‌به‌جایی آنها از اعماق زمین و انتقال آن به سطح می‌شود که این خود نگرانی‌هایی را برای مرزنشینان غرب استان کرمانشاه ایجاد کرده است.
رژیم بعثی صدام در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله علیه کشورمان حدود 16 میلیون مین در حدود چهار میلیون و 200 هزار هکتار از زمین‌های کشورمان در استان‌های مرزی به عنوان قاتل خاموش کاشت و این مین‌ها از آن روز تاکنون جان بسیاری از انسان‌های بیگناه را گرفته است.