kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷

میثم مطیعی: شاعر مقاومت باید با جبهه مقاومت انس داشته باشد(اخبار ادبی و هنری)

شب‌ شعر مقاومت با عنوان «بیروت تهران» با حضور شاعرانی از ایران و جهان اسلام در موسسه شهرستان ادب برگزار شد.

میلاد عرفان‌پور، ایمان طرفه، علی‌محمد مودب، سمانه خلف‌زاده، محسن رضوانی عبدالرحیم سعیدی‌راد و ناصر فیض، شاعران ایرانی بودند که در این برنامه به شعرخوانی و سخنرانی پرداختند.احمدحسن الخجیری از کشور بحرین و عادل یونس از دیگر شاعران مطرح جهان عرب نیز ‌اشعاری را خواندند.
سخنران اصلی این مراسم میثم مطیعی بود که در دو بخش فارسی و عربی به ایراد سخن پرداخت. این مداح کشورمان با بیان اینکه هر کجا بیگانه‌ای درصدد تسخیر فکر و سرزمینی بوده در برابر آن دفاع و مقاومت ایجاد شده، گفت: این مسئله سیاسی نیست بلکه عقلی است؛ وقتی انسان منافع خود را در خطر ببیند مقاومت می‌کند و آیات بسیاری نیز در قرآن کریم درباره صبر،‌جهاد و قتال آمده است.
وی در ادامه با بیان اینکه ما سرباز مکتب رهبر هستیم و سعی می‌کنیم فرمایشات ایشان را اجرایی کنیم، درباره مداحی هم گفت: جریان مداحی در این مکتب جریان مداحی اسلام ناب محمدی(ص) است که یکی از بخش‌های آن مداحی سیاسی و انقلابی است، مداحی موضع دارد و باید در برابر حوادث روز مواردی را صراحتا اعلام کند، انجام این مهم بدون کمک شاعران همراه، قابلیت تحقق ندارد. شاعرانی که ایده را در لباس لفظ و هنر عرضه می‌کنند.
این مداح کشورمان ضمن ‌اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت در موسیقی، شعر، مداحی و.. اثر داشته، خاطرنشان کرد: شاعر مقاومت باید انس میدانی با جبهه و خط مقاومت داشته باشد. شاعری که اربعین به پیاده‌روی نرفته باشد نمی‌تواند درباره آن حرف بزند بنابراین شاعر خط مقاومت نیز باید با جبهه انس داشته تا بتواند نام خود را شاعر مجاهد بنامد.
استاد دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر اینکه شعر گفتن برای انجمن ادبیات با جبهه مقاومت متمایز است، گفت: شاعر مقاومت باید از سیره اهل بیت(ع) مابه‌ازا پیدا کند.
در این مراسم همچنین از مجموعه شعر «چاپ بیروت» سروده‌های علی داودی رونمایی شد.