kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

اخبار کوتاه از فوتبال


 
  حرکت فرهنگی مهاجم مسلمان و سکوت آقای گزارشگر!
تیم فوتبال استقلال تهران سه شنبه برابر ذوب آهن اصفهان صاحب برتری سه بر یک شد تا به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یابد. هر سه گل استقلال را در این بازی مامه تیام مهاجم سنگالی این تیم به ثمر رساند. این مهاجم مسلمان بعد از زدن دو گل از سه گلش بر روی زمین سجده شکر به جا آورد تا نزدیک به 90 هزار تماشاگر در ورزشگاه و میلیون‌ها بیننده پای تلویزیون شاهد اقدام فرهنگی مهاجم مسلمان استقلال باشند. عجیب آنکه گزارشگر بازی کوچک‌ترین‌اشاره‌ای به این حرکت زیبا نکرد. همین آقای گزارشگر معمولا در زمان گزارش‌های خود به ریزترین جزئیات هم توجه می‌کند ولی معلوم نشد چرا حتی یک کلمه درخصوص حرکت فرهنگی مامه تیام صحبت نکرد!
فوتبالیست فلسطینی خواستار لغو بازی تدارکاتی آرژانتین و رژیم‌اشغالگر قدس شد
یک فوتبالیست فلسطینی که قربانی جنایت‌های رژیم‌اشغالگر قدس شد و پایش جراحت پیدا کرده است از کاپیتان تیم ملی آرژانتین درخواست کرد بازی دوستانه این تیم با رژیم صهیونیستی را لغو کند. محمد خلیل، فوتبالیست فلسطینی یکی از هزاران مجروح راهپیمایی مردم فلسطین(یوم النکبه) علیه رژیم جعلی و‌اشغالگر قدس است. این فوتبالیست فلسطینی که یک فوتبالیست حرفه‌ای است در این راهپیمایی از سوی تک تیرانداز رژیم‌اشغالگر قدس مورد هدف قرار گرفته است و از ناحیه زانو پا دچار جراحت سختی شد و دیگر نمی‌تواند فوتبال بازی کند.خلیل با انتشار فیلمی از لحظه مورد اصابت قرار گرفتنش از سوی تک تیرانداز صهیونیست‌ها از لیونل مسی، کاپیتان و فوق ستاره تیم ملی آرژانتین و عضو باشگاه بارسلونا درخواست کرد تا دیدار تدارکاتی تیم ملی کشورش با رژیم ‌اشغالگر قدس در ۱۹ خرداد را لغو کند. این دیداز تدارکاتی به مناسبت‌اشغالگری هفتادمین سال رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود به نوعی صهیونیست‌ها با برگزاری چنین بازی‌هایی می‌خواهند جنایت‌های خودشان را علیه فلسطینی‌ها پاک کنند. این درحالی است که در تظاهرات بازگشت بیش از ۶۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و هزاران نفر مجروح شدند.فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی برای میزبانی از آرژانتین در این بازی دوستانه در خاک فلسطین‌اشغالی ۳ میلیون دلار هزینه کرده است تا این اقدامش جزئی از بهره جویی شان از ورزش برای پاک کردن جنایت هایشان و تثبیت ماهیتشان باشد. از روز دوشنبه گذشته همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس‌اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم 60 نفر را شهید و بیش از 2700 نفر را زخمی کردند.
برگزاری تمرین تیم ملی فوتبال در مرکز  پک
تیم ملی فوتبال ایران در ادامه تمرینات آماده‌سازی خود دیروز در پک به تمرین پرداخت.در بخش نخست این تمرین احسان حاج صفی، کریم انصاری فرد، مهدی طارمی، محمدرضا خانزاده، مهدی ترابی و علی قلی زاده با استفاده از دوچرخه‌های ثابت خود را آماده بخش‌های بعدی تمرین کردند.پس از انجام این بخش، این شش بازیکن به دو گروه تقسیم شدند و هر گروه تمرینات طراحی شده مخصوص به خود را زیر نظر کادر فنی تیم ملی و با نظارت کارلوس کی‌روش برگزار کردند.اشکان دژاگه و علی کریمی نیز همزمان با تمرین این شش بازیکن، تمرینات مخصوص خود را انجام دادند.
وعده پاداش 5 هزار دلاری به استقلالی‌ها
مدیرعامل باشگاه استقلال به بازیکنان و کادر فنی تیمش وعده پرداخت پاداش 5 هزار دلاری داد.تیم فوتبال استقلال سه شنبه شب گذشته موفق شد با عبور از سد ذوب آهن به جمع 8 تیم برتر فوتبال آسیا را پیدا کند و همین موضوع کافی بود تا سیدرضا افتخاری بعد از پایان بازی وعده پاداشی درخور توجه را به استقلالی‌ها بدهد. شاگردان وینفرد شفر که در بازی رفت با تک گل دقایق پایانی ولیسانی با شکست فولادشهر را ترک کرده بودند، فشار را از همان دقایق ابتدایی با پیشتیبانی و حمایت هواداران خود روی دروازه حریف استارت زدند. این فشار در نهایت با گل دقیقه 10 مامه بابا تیام همراه شد تا آنها کاملا به جبران امیدوار باشند. در نهایت نیز مهاجم سنگالی آبی‌ها در قامت سوپرمن این تیم ظاهر شد و با هت‌تریک خود، تک گل قاسم حدادی‌فر را بی‌ثمر کرد و تیمش را به مرحله بعدی رساند.سید رضا افتخاری که به خوبی از برد شیرین تیمش خوشحال بود بعد از پایان بازی نزد استقلالی‌ها رفت و ضمن تشکر از آنها وعده پاداش 5 هزار دلاری به اعضای تیم استقلال داد.وی اعلام کرد به خاطر صعود استقلال از این مرحله به هر یک از اعضای این تیم مبلغ فوق را به آنها پرداخت خواهد کرد.
آقای گل لیگ برتر فوتسال به گیتی پسند پیوست
 با مذاکرات مدیران گیتی پسند و مهدی جاوید، وی جهت فصل 97 به گیتی پسند پیوست. جاوید که آقای گلی لیگ برتر را یدک می‌کشد در سابقه خود قهرمانی با گیتی پسند در لیگ برتر را دارد.این بازیکن ملی پوش در جام جهانی 2016 همراه با تیم ملی فوتسال ایران عنوان سومی جهان را به دست آورده بود.
۲ اردوی آماده‌سازی در برنامه پرسپولیس
برانکو سرمربی تیم پرسپولیس برنامه‌های خوبی برای آماده‌سازی تیمش برای فصل هجدهم لیگ برتر در نظر گرفته و برنامه‌های خود را به مدیران باشگاه تحویل داده است.در برنامه ارائه شده از سوی برانکو ۲ اردوی آماده‌سازی پیش‌بینی شده و گرشاسبی قول فراهم شدن این اردوها را داده است.برانکو یک اردوی داخلی و یک اردوی خارجی برای پرسپولیس در نظر گرفته است که با موافقت مسئولان باشگاه روبرو شده است.
مارادونا رئیس ‌و سرمربی باشگاه بلاروسی شد
باشگاه روسی با قراردادی سه ساله مارادونا را به عنوان سرمربی و رئیس‌خود انتخاب کرد.باشگاه دینامو برست بلاروس در تصمیمی عجیب اعلام کرد که دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین را به عنوان سرمربی و رئیس‌جدید باشگاه خود انتخاب کرده است.این باشگاه بلاروسی تاکید کرد که قرارداد با مارادونا سه ساله است و او بعد از جام جهانی 2018 روسیه کار خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.مارادونا در آغاز فصل هدایت الفجیره در دسته دو لیگ امارات را بر عهده داشت که به علت کسب نتایج ضعیف از کار برکنار شد.
هفته آینده دستیاران کرانچار مشخص می‌شوند
سرمربی تیم فوتبال امید ایران دستیاران خود را هفته آینده مشخص می‌کند.تیم امید از ابتدای هفته جاری تمرینات خود را برای کسب آمادگی جهت حضور در رقابت‌های آسیایی جاکارتا آغاز کرد.هنوز دستیاران کرانچار مشخص نشده است و در اولین اردو تعدادی از مربیان رده سنی امید در فوتبال باشگاهی به طور موقت او را همراهی می‌کنند.کرانچار در مورد اینکه چه زمانی دستیارانش را معرفی می‌کند، گفـت: در حال بررسی این مسئله هستیم. قهرمانان و افرادی دارای سابقه در فوتبال ایران مدنظرمان هستند و اولویت با مربیان ایرانی است. از من نخواهید که در حال حاضر نام کسی را مطرح کنم. بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و هفته آینده کادرفنی مشخص خواهد شد. وی در مورد اینکه گفته می‌شد او یک مربی بدنساز از کرواسی که همکلاسی برانکو ایوانکوویچ در دانشگاه بوده را انتخاب کرده است، اظهار داشت: بله مربی بدنسازی که اعلام شده بود در کادرفنی حضور خواهد یافت.
خداحافظی تن کاته با الجزیره امارات
سرمربی هلندی الجزیره بعد از ناکامی برابر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا از این تیم اماراتی خداحافظی کرد. به گزارش سایت عربی کوره، الجزیره در دیدار برگشت برابر تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه‌ دو بر یک تن به شکست داد و همین کافی بود تا نماینده امارات از صعود به دور بعد باز ماند.تن کاته، سرمربی با تجربه الجزیره بعد از ناکامی برابر پرسپولیس تصمیم گرفت که از بازیکنان الجزیره خداحافظی کند و به حضورش در این تیم اماراتی پایان دهد.قرارداد تن کاته با الجزیره به پایان رسیده بود. این مربی هلندی امیدوار بود که بعد از صعود به دور بعد لیگ قهرمانان آسیا قراردادش را تمدید کند اما با این ناکامی که داشت او چاره‌ای جز جدایی نداشت.
هواداران السد خواهان تمدید قرارداد پورعلی گنجی
هواداران باشگاه السد با توجه به عملکرد خوب پورعلی گنجی با السد خواستار تمدید قرارداد او هستند. مرتضی پورعلی گنجی دومین فصل حضور خود در السد را پشت سر می‌گذارد و توانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد. قرارداد پورعلی گنجی در نیم فصل دوم سال جاری به پایان رسید و با توجه به عملکرد خوب این بازیکن ایرانی، سران باشگاه السد چاره‌ای جز تمدید قرارداد او نداشتند.قرارداد پور علی گنجی با السد به پایان رسیده و هنوز معلوم نیست که این بازیکن در السد باقی می‌ماند و قراردادش را تمدید می‌کند یا اینکه از تیم جدا می‌شود.روزنامه الرای قطر نوشت که هواداران السد با توجه به عملکرد بسیار خوبی که پور علی گنجی در این تیم داشته خواستار تمدید قرارداد او هستند و به احتمال خیلی زیاد این بازیکن فصل بعد هم در السد باقی خواهد ماند.پورعلی گنجی یکی از بازیکنانی که برانکو مدت‌ها است به جذب او علاقه دارد و اگر محرومیت تیم پرسپولیس در فصل جابجایی تابستانی برداشته شود و پورعلی گنجی قراردادش را تمدید نکند اصلا بعید نیست که او راهی پرسپولیس شود.