انتقاد خانواده قربانیان سقوط هواپیمای یاسوج از روند جستوجوی پیکر جانباختگان
قریب 90 روز از سقوط هواپیمای تهران- یاسوج گذشت، اما خانوادههای قربانیان این حادثه همچنان چشم انتظار تحویل پیکر عزیزانشان هستند.
آنچه که جمعی از بازماندگان و خانوادههای داغدیده این حادثه به آن اذعان دارند این است که گلایه و افسوس آنها نه از نبود شفافیت لازم در روند بررسی علل حادثه، بلکه از ناکارآمدی مدیریتهایی است که باعث شده پس از نزدیک سه ماه هنوز چشمانشان خیره به در بماند تا پیکر عزیزانشان را تحویلشان دهند یا حتی دست کم خبری از پیداشدنشان بگیرند.
این خانوادهها معتقدند که عدم توان و تخصص و همت لازم در مدیریت بحران، فقدان نظارت مستمر و پیگیر بر عملکرد نیروها، نبود تجهیزات و ابزار مورد نیاز برای تجسس حرفهای علیرغم صرف هزینهها و بودجههای هنگفت، ناتوانی از به کار گیری نظام مند و موثر نیروهای پاکدل و زبده بومی، همه و همه باعث شده تا فرصتها از دست بروند و مقصود اصلی حاصل نگردد.
این خانوادهها با ابراز تاسف از اینکه سوء مدیریت و فرهنگ مدیریتهای پشت میزی و نا آشنا به عرصه عمل، باعث شده تا زحمات خالصانه نیروهای بومی، هلال احمر و کوهنوردان عزیز به ثمر ننشیند، مجدانه خواستار آن هستند تا مدیریت عملیات جستوجو ارتقای مطلوب یافته تا بتوانند پیکر عزیزان سفر کرده خود را شایسته و با عزت تحویل بگیرند.