kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
لس آنجلس‌تایمز:

پیروزی حزب‌الله خواب آمریکا و متحدانش را در خلیج ‌فارس آشفته کرد

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به پیروزی قاطع حزب‌الله در انتخابات حساس پارلمانی لبنان نتیجه گرفته این جنبش به نیروی برتر پارلمان جدید لبنان بدل شده و همین امر خواب آمریکا و متحدان عرب آن را آشفته می‌کند.

در مقدمه گزارش روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» می‌خوانیم، بر اساس نتایج رسمی انتخابات پارلمانی لبنان که روز دوشنبه اعلام شد، جنبش حزب‌الله در آستانه تبدیل شدن به یک نیروی برتر در پارلمان بعدی لبنان است به همین دلیل نتیجه انتخابات، آمریکا و همپیمانان این کشور در خلیج‌فارس را آشفته و مغشوش می‌کند.
به گزارش فارس، این روزنامه در ادامه نوشته، نتایج این انتخابات برای اسرائیل نیز خوشایند نیست و «نفتالی بنت» وزیر آموزش این رژیم در پیامی توئیتری نوشت، نتیجه انتخابات لبنان، بر پایه محاسباتی که برای مدت‌ها داشتیم، رقم خورده است حزب‌الله یعنی لبنان و لبنان یعنی حزب‌الله.
در بخش دیگری از این گزارش آمده: «حزب‌الله و همپیمانان سیاسی این جنبش بیش از نیمی از 128 کرسی پارلمانی لبنان را به دست آوردند و سعد حریری نخست‌وزیر لبنان که همپیمان آمریکا و عربستان سعودی است، اعلام کرده که جنبش وی، یک سوم از کرسی‌ها را از دست داده است... نفوذ رو به رشد سیاسی حزب‌الله می‌تواند روابط لبنان با همپیمانان غربی را در این برهه از زمان که این کشور به کمک‌های بین‌المللی برای احیای اقتصاد راکد خود و رویارویی با یک میلیون آواره جنگ سوریه نیاز دارد، با مشکلات و پیچیدگی‌هایی همراه کند.»
پیروزی تاریخی حزب‌الله در رسانه‌های پاکستان هم بازتاب گسترده‌ای داشت. رسانه‌ها این حادثه را یک پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت دانستند. هفته‌نامه فرانسوی «لوپوئن» هم درگزارشي به بررسي نتيجه انتخابات پارلماني در لبنان پرداخته و موفقيت حزب‌الله را «يک پيروزي بزرگ» قلمداد کرده است. اين نشريه فرانسوي نوشته، جنبش قدرتمند «حزب‌الله» متحد بي چون و چراي ايران، روز دوشنبه از «پيروزي بزرگ» خود در انتخابات پارلماني که جنبه‌هاي نظامي اين جنبش را تثبيت کرده است، ابراز خرسندي کرد. به نوشته این نشریه، سعد حريري، اصلي ترين رقيب حزب‌الله و بازنده اصلي اين انتخابات بود. امیر کویت نیز با ارسال پیامی به رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر لبنان، برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات پارلمانی این کشور را تبریک گفته است.
سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز پیروزی مقاومت در این انتخابات را تبریک گفت.