kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
سرمربی آلمانی در روز تمدید قراردادش با آبی پوشان جام گرفت

هفتمین قهرمانی استقلال در جام حذفی سوپرجام جذاب با برگزاری دربی 87 پایتخت

تیم فوتبال استقلال که در هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر عنوان سوم را به خود اختصاص داده بود، به عنوان قهرمانی سی و یکمین دوره رقابت‌های جام حذفی دست پیدا کرد.

دیدار فینال سی و یکمین دوره رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۹:۱۵ روز پنجشنبه هفته گذشته در حضور 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه نفت و گاز اروندان بین تیم‌های استقلال تهران و خونه به خونه بابل آغاز شد که این بازی با برتری یک بر صفر آبی‌های تهران پایان رسید. تیام(۳۵) برای استقلال گل زد.
استقلال تهران با ترکیب مهدی رحمتی(کاپیتان)، خسرو حیدری، پژمان منتظری، مجید حسینی، امید نورافکن، امید ابراهیمی، روزبه چشمی(54 – فرشید باقری)، سرور جپاروف، وریا غفوری، فرشید اسماعیلی و مامه تیام(43 – علی قربانی) مقابل تیم خونه به خونه صف‌آرایی کرد.
شاگردان شفر نیمه اول را با حمله دقیقه اول تیام آغاز کردند که دروازه حریف را تهدید کردند اما در ادامه تیم خونه به خونه توانست بازی را به تعادل بکشاند و دو تیم نمایش نزدیکی داشتند تا اینکه در دقیقه ۳۵ روند بازی تغییر کرد.
در این دقیقه خسرو حیدری از جناح راست نفوذ کرد و توپ رو به جلویی را برای تیام ارسال کرد که این بازیکن هم با یک بغل پای آرام دروازه حریف را باز کرد. بعد از این گل روند بازی تغییر کرد و تیم بابلی تلاش زیادی کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند.
درحالی که استقلال با یک گل از حریف پیش بود اما در دقیقه ۴۳ شفر تصمیم به تعویض گرفت و علی قربانی را در همان نیمه اول به جای تیام به میدان فرستاد. زننده گل استقلال به علت مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد.
در نیمه دوم تیم بابلی نمایش بهتری از استقلال داشت و بارها تا آستانه باز کردن دروازه رحمتی و به تساوی کشاندن بازی پیش رفت اما در زدن ضربات آخر بازیکنان این تیم دقت لازم را نداشتند. در یک صحنه نیز سیدمهدی رحمتی با واکنشی دیدنی اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.
در 10 دقیقه پایانی استقلال تلاش کرد با کشاندن بازی به زمین تیم حریف اجازه افزایش فشارهای دقایق پایانی را ندهد که همین تاکتیک هم جواب داد و خونه به خونه نتوانست حملات زیادی را روی دروازه رحمتی طراحی کند.
وینفرد شفر که روز پنج شنبه اعلام شد قراردادش را با استقلال برای دو سال دیگر تمدید کرده، در نخستین روز تمدید قراردادش اولین جام را برای آبی‌ها به ارمغان آورد. این هفتمین قهرمانی استقلال در جام حذفی است.
۲۹ تیرماه دیدار استقلال و پرسپولیس در سوپرجام
تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در تیرماه و در سوپرجام فوتبال ایران به مصاف هم خواهند رفت.به این ترتیب استقلال قهرمان جام حذفی با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر در روز ۲۹ تیرماه برگزار‌کننده سوپرجام فوتبال ایران خواهد بود.پرسپولیس سال گذشته موفق شد با شکست نفت تهران قهرمان سوپرجام شود و حالا دربی ۸۷، تقابل استقلال و پرسپولیس در سوپرجام خواهد بود.
سایپا هم آسیایی شد
با قهرمانی استقلال در جام حذفی فوتبال ایران و با توجه به رتبه سوم این تیم در لیگ برتر، سایپا که در پایان لیگ هفدهم در رده چهارم قرار گرفته بود به عنوان نماینده چهارم ایران در رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهد کرد.بر اساس گفته‌های مهدی تاج، رئیس‌فدراسیون فوتبال، سهمیه ایران در فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا ۱+۳ خواهد بود.به این ترتیب پرسپولیس (قهرمان لیگ)، استقلال (قهرمان جام حذفی) و ذوب آهن (نایب قهرمان لیگ) سه سهمیه اصلی ایران خواهند بود و سایپا نیز باید برای حضور در مرحله گروهی در یک دیدار پلی آف شرکت کند و سپس در صورت پیروزی به دور گروهی این مسابقه‌ها راه پیدا خواهد کرد.
مدال حسینی و چشمی به سرقت رفت!
درحالی که در طول بازی چند تماشاگر وارد زمین شدند و به سمت رحمتی رفتند، با سوت پایان بازی تماشاگران زیادی وارد ورزشگاه شدند تا بازهم بی‌نظمی و هرج و مرج حرف اول جشن قهرمانی باشد و بار دیگر ثابت کند این ورزشگاه شرایط لازم برگزاری فینال را ندارد. در این میان، مجید حسینی و روزبه چشمی مدافعان استقلال بعد از اهدای مدال قهرمانی به دلیل ازدحام شدید جمعیتی با مفقود شدن مدال‌هایشان مواجه شدند.
 اعتراض اسکوچیچ به داور
سرمربی تیم فوتبال خونه به خونه پس از پایان سوت بازی به وسط زمین رفت و به زرگر داور این دیدار به خاطر قضاوتی که داشت اعتراض کرد. اسکوچیچ اعتقاد داشت که داور باید در چند صحنه برای تیمش پنالتی می‌گرفته است.
بازار داغ سلفی بگیران
با به صدا درآمدن سوت پایان بازی افراد متفرقه زیادی وارد زمین شدند تا با بازیکنان دو تیم عکس سلفی بگیرند. حتی برخی مسئولان کنار زمین هم اقدام به گرفتن عکس کردند تا بی‌نظمی به اوج خود برسد. برخی تماشاگران حتی به بازیکنان اجازه رفتن به رختکن را نمی‌دادند.
غیبت تاج و حضور وزیر ورزش
مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال که برای حضور در مراسم قرعه کشی جام ملت‌های آسیا راهی امارات شده است در جشن قهرمانی استقلال غایب بود. به جای او محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون کنار سلطانی فر وزیر ورزش و برخی مسئولان خرمشهر حضور داشت.
 پادوانی روی پیراهن قهرمانان
بازیکنان تیم فوتبال استقلال درحالی روی سکوی قهرمانی حاضر شدند که روی پیراهن آنها تصویر لئوناردو پادوانی مدافع مصدوم این تیم حک شده بود. پادوانی در یکی از دیدارهای استقلال دچار مصدومیت از ناحیه سر شد.
 پیشکسوتان فقید استقلال روی پیراهن رحمتی
سیدمهدی رحمتی دروازه بان و کاپیتان تیم فوتبال استقلال درحالی روی سکو آمد که پیراهن خود را مزین به تصویر چهار پیشکسوت فقید استقلال کرده بود. ناصرحجازی، رضا احمدی، غلامحسین مظلومی و منصور پورحیدری روی پیراهن رحمتی بودند.
حضور یک نماینده مجلس روی سکو
و ناراحتی مسئولان
یکی از نمایندگان مجلس خوزستان به سرعت خود را به سکوی قهرمانی رساند تا در جشن آبی پوشان شریک باشد که این مسئله باعث شد بهاروند از این موضوع بسیار ناراحت شود. سیدرضا افتخاری هم که از آمدن این نماینده مجلس ناراحت بود به شدت اعتراض کرد و به جای اینکه در سکوی قهرمانی باشد بر روی نیمکت ذخیره‌ها نشست. البته بعد از پایان رفتن نماینده مجلس شرایط به حالت عادی برگشت.
 ستاره‌های استقلال را انسان‌ها نگه داشتند!
سکوی قهرمانی استقلال که همان سکویی بود که چند روز پیش پرسپولیس روی آن رفته بود. فقط بنرهای قرمز روی آن کنده شده بود و به جایش بنر آبی نصب شده بود. البته چند بنر قرمز باقی مانده بود. نکته جالب‌تر اینکه بخشی از سکو که شامل لوگوی باشگاه استقلال و دو ستاره روی آن بود را دو نوجوان از پشت با دست نگه داشته بودند!
 بی‌نظمی به اوج خود رسید
پس از مراسم اهدای جام بی‌نظمی در ورزشگاه به اوج خود رسید و بسیاری از تماشاگرانی که روی سکوها حضور داشتند وارد زمین شدند تا در جشن قهرمانی شرکت کنند. بازیکنان هم که قصد داشتند دور افتخار بزنند از این بی‌نظمی کلافه شدند و ترجیح دادند راهی رختکن شوند.