kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا 2019 در امارات برگزار شد

هم‌گروهی ایران با عراق، ویتنام و یمن

مراسم قرعه کشی مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2019 دیشب در دبی امارات برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های عراق، یمن و ویتنام همگروه شد.

مراسم قرعه کشی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، دیشب از ساعت ۲۰ در برج خلیفه دبی آغاز شد. این رقابت‌ها با برگزاری دیدار افتتاحیه در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۹۷ بین امارت و بحرین در ورزشگاه زاید ابوظبی آغاز می‌شود و تا تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه ادامه خوهد داشت.
جام ملت‌های آسیا قرار است در چهار شهر دبی، ابوظبی، شارجه و العین برگزار شود. در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۴ تیم در قالب ۶ گروه به مصاف هم می‌روند.
طبق اعلام شیخ سلمان رئیس‌AFC مجموع جوایز اهدایی به تیم‌های در این تورنمنت ۱۵ میلیون دلار است. تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان جام ملت‌های آسیا به ترتیب ۵ و ۳ میلیون دلار پاداش دریافت می‌کنند. این رقم برای تیم‌هایی که به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها می‌رسند یک میلیون دلار است.
کنفدراسیون فوتبال آسیا به مناسبت تغییر شکل برگزاری این رقابت‌ها و افزایش تیم‌ها از ۱۲ به ۲۴ تیم تصمیم گرفت که کاپ قهرمانی این مسابقات را هم تغییر دهد.
علی دایی در این مراسم اظهار کرد: آخرین باری که ایران توانست قهرمان شود 1976 بود ولی امسال خیلی امیدواریم بتوانیم قهرمان آسیا شویم.
حضور نمایندگان ایران
مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال و علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا که عنوان آقای گلی جهان را در اختیار دارد به عنوان نمایندگان ایران در این مراسم حضور داشتند. سرور جباروف بازیکن تیم فوتبال استقلال هم در این مراسم حاضر بود اما او از ازبکستان به این مراسم دعوت شده است.
اسپانسر توپ آسیا تغییر کرد
درحالی که طی سال‌های اخیر فوتبال آسیا از شرکت نایکی استفاده می‌کرد، قبل از مراسم قرعه کشی هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قرارداد همکاری کنفدراسیون آسیا با شرکت مولتن برای تامین توپ‌های آسیا امضا شد.
پخش کلیپ قهرمانان آسیا
در ابتدای این مراسم کلیپی از قهرمانان ادوار گذشته به نمایش درآمد و مورد استقبال حاضران در مراسم قرار گرفت. پس از آن نیز برخی اسپانسرهای کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شدند و جام قهرمانی این مسابقات بر روی سن قرار گرفت.
علی دایی برای برداشتن قرعه دعوت شد
کاپیتان و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران که به عنوان آقای گل جهان در این مراسم حضور داشت جزو بازیکنان قدیمی بود که برای برداشتن قرعه به روی سن دعوت شد.
گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات به شرح زیر است:
*گروه A ...................................................................................... امارات، تایلند، هند، بحرین
*گروه B .............................................................................. استرالیا، سوریه، فلسطین، اردن
*گروه C .................................................................. کره‌جنوبی، چین، قرقیزستان، فیلیپین
*گروه D .......................................................................................... ایران، عراق، ویتنام، یمن
*گروه E ............................................................................. عربستان، قطر، لبنان، کره‌شمالی
*گروه F ........................................................................ ژاپن، ازبکستان، عمان، ترکمنستان