استاندار خبر داد:
افزایش 50 درصدی بودجه پروژههای آبیاری تحت فشار در خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی از افزایش 50 درصدی بودجه اجرای پروژههای آبیاری تحت فشار طی سال جاری در این استان خبر داد.
مشهد- خبرنگار کیهان
علیرضا رشیدیان در حاشیه بهرهبرداری از پروژههای بخش کشاورزی بینالود، گفت: با اقدامات صورت گرفته طی سالهای اخیر 370 میلیون متر مکعب کاهش برداشت آب از سفرههای زیرزمینی داشتهایم.
وی افزود: اجرای دو هزار کیلومتر خط انتقال آب با لوله، افزایش 62 هکتاری سطح گلخانههای استان و اجرای 20 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی در سال گذشته بخشی از اقدامات شاخص است، که تنها با اجرای پروژه آبیاری تحت فشار، 90 میلیون متر مکعب کاهش برداشت آب داشتیم.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: هدفگذاری برای سال جاری ارتقاء سطح پروژهها از 20 هزار هکتار به 30 هزار هکتار است.
وی با اشاره به اینکه مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان در مراحل نهایی است؛ خاطرنشان کرد: در بودجه استانی برای تکمیل این مطالعات ردیف اعتباری دیده شده است.
علیرضا رشیدیان در حاشیه بهرهبرداری از پروژههای بخش کشاورزی بینالود، گفت: با اقدامات صورت گرفته طی سالهای اخیر 370 میلیون متر مکعب کاهش برداشت آب از سفرههای زیرزمینی داشتهایم.
وی افزود: اجرای دو هزار کیلومتر خط انتقال آب با لوله، افزایش 62 هکتاری سطح گلخانههای استان و اجرای 20 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی در سال گذشته بخشی از اقدامات شاخص است، که تنها با اجرای پروژه آبیاری تحت فشار، 90 میلیون متر مکعب کاهش برداشت آب داشتیم.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: هدفگذاری برای سال جاری ارتقاء سطح پروژهها از 20 هزار هکتار به 30 هزار هکتار است.
وی با اشاره به اینکه مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان در مراحل نهایی است؛ خاطرنشان کرد: در بودجه استانی برای تکمیل این مطالعات ردیف اعتباری دیده شده است.