با حضور علی لاریجانی، بیمارستان شهدای قم به بهرهبرداری رسید
بیمارستان تازه تاسیس شهدای قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسما افتتاح و به بهرهبرداری رسید.
قم- خبرنگار کیهان:
بیمارستان 172 تختخوابی شهدای قم در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر هفت و نیم میلیارد تومان ساخته شده است.
این بیمارستان که کلنگ احداث آن در سال 89 در منطقه محروم نیروگاه زده شده بود، دارای بخشهای زنان، اطفال، داخلی، جراحی، اورژانس پاراکلینیک، بخشهای ویژه و اتاقهای عمل است. در آغاز این مراسم مدیر کل دانشکاه علوم پزشکی قم در سخنانی اظهارداشت: در راستای ارتقای سطح سلامت شهر قم، بهبود شاخص سرانه تختهای بیمارستانی و توزیع عادلانه امکانات درمانی، این بیمارستان در منطقه نیروگاه احداث شده
است.
ابوالفضل ایرانیخواه با بیان اینکه کلنگ احداث این بیمارستان با ظرفیت 64 تخت در سال 89 به زمین زده شده بود اما تا سال 92 به دلیل مشکلات اعتباری، ساخت این مجموعه از روند مطلوبی برخوردار نبود، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت همچنین مساعدت و تامین بودجه مورد نظر، تصمیم بر آن شد تا تعداد تختهای بیمارستان از 64 تخت به 172 تخت افزایش یابد.
وی افزود: با تصویب این امر، عملیات عمرانی بیمارستان بار دیگر با سرعت قابل قبولی آغاز شد و این بیمارستان در 7 طبقه احداث و آماده خدماترسانی است.