kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

اخبار کوتاه از فوتبال




نام علیرضا فغانی بین ۳۶ داور نهایی جام جهانی روسیه
فیفا اسامی کامل تیم‌های داوری حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را اعلام کرد.بر این اساس ۳۶ داور و ۶۳ کمک داور از سوی فیفا برای بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان انتخاب شده‌اند. در بین اسامی داوران، نام علیرضا فغانی از ایران دیده می‌شود. از قاره آسیا علاوه‌بر فغانی، داوران عربستانی، ازبکستانی، اماراتی ژاپنی و بحرینی هم حضور دارند. در لیست کمک داوران هم نام رضا سخندان و محمدرضا منصوری وجود دارد.
۵ ملی پوش ایرانی در فهرست ۵۰۰ بازیکن مهم فوتبال جهان
ماه‌نامه معتبر فوتبالی «ورلد‌ساکر» اقدام به تدوین فهرستی 500 نفره کرده است که در آن مهم‌ترین بازیکنان کنونی فوتبال جهان با دسته‌بندی ملیتی مرتب کرده است. شاخص اهمیتی در این فهرست، تعداد خبرهایی است که در طول سال به این بازیکنان اختصاص داده شده است. در نتیجه این لیست جدید نام ۵ بازیکن ملی پوش کشورمان دیده می‌شود که عبارتنداز: سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، سعید عزت‌اللهی و کاوه رضایی است.
درخواست فدراسیون برای تغییر میزبانی از عمان به کربلا
سایت فوتبال عراق مدعی شد که فدراسیون فوتبال ایران از باشگاه‌های ایرانی حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای رویارویی با سعودی به جای عمان، کربلا را به خاطر حضور ایرانیان زیاد در این شهر به عنوان میزبانشان انتخاب کنند. فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هفته گذشته رسما ۳ ورزشگاه کربلا، بصره و اربیل را رفع تعلیق کرد تا عراقی‌ها از این به بعد بتوانند در تورنمنت‌های بین‌المللی میزبان نمایندگان و تیم ملی خود باشند.
سقوط ۳ پله‌ای ایران در رده‌بندی آتی فیفا
رده‌بندی برترین تیم‌های ملی فوتبال جهان در ماه آوریل روز پنجشنبه ۲۳ فروردین از سوی سایت فیفا منتشر خواهد شد. با این حال ساکرنت رده‌بندی جدید تیم‌های ملی جهان را دو هفته زودتر اعلام کرد که در آن تیم ملی ایران با ۳ پله سقوط روبرو خواهد شد و در رده ۳۶ جهان و همچنان نخست جهان قرار می‌گیرد. تیم ملی تونس نیز که توانست در اولین بازی ایران را شکست دهد به رده ۱۴ جهان رسید تا برترین جایگاه تاریخ خود را به دست بیاورد. تیم ملی آلمان همچون ۸ ماه گذشته جایگاه نخست خود را حفظ کرد و شکست برابر برزیل باعث نشد تا شاگردان لوو از رده نخست فاصله بگیرند.
دو دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران
تیم ملی فوتبال ایران در ایام نوروز دو بازی تدارکاتی برابر تیم‌های تونس و الجزایر برگزار کرد که در آنها به یک برد و یک باخت رسید. ایران در نخستین بازی خود برابر تونس با نتیجه یک بر صفر شکست خورد، این بازی به میزبانی تونس برگزار شد. ملی‌پوشان ایران در دومین بازی در کشور اتریش به مصاف الجزایر رفت و توانست با نتیجه دو بر یک حریف خود را شکست دهد. برای ایران در این دیدار سردار آزمون در دقیقه ١١ و مهدی طارمی در دقیقه ١٨ و فاروق شافعی در دقیقه ۵۶ برای الجزایر گلزنی کردند.