kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    
    تصادف زنجیره‌ای
زاهدان – فارس: در پی تصادف زنجیره‌ای در محور زابل ـ نهبندان 12 نفر مصدوم شدند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل، در پی  تصادف زنجیره‌ای یک دستگاه خودروی سواری زانتیا و سه دستگاه خودروی سواری پراید در شهرستان نیمروز محور زابل ـ نهبندان کیلومتر 65 زابل 12 نفر مصدوم شدند.
براساس این گزارش، 10 نفر مصدوم این حادثه توسط تیم‌های اورژانس 115 جهت ادامه درمان به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) زابل منتقل و 2 نفر مصدوم دیگر این حادثه به‌صورت سرپایی در محل، از خدمات فوریت‌های پزشکی بهره‌مند شدند.
کشته شدن سرباز
قم – ایسنا: در سانحه انحراف خودروی پلیس قم از جاده، سرباز وظیفه جان باخت.
گشت خودرویی کلانتری پردیسان که در حال انجام وظیفه بود به دلیل نامعلوم منحرف و دچار سانحه ‌شد.
متاسفانه در این حادثه سرباز وظیفه در دم جان خود را از دست می‌دهد و سراکیپ که دچار جراحات شده بود به بیمارستان منتقل می‌شود.علت حادثه در دست بررسی است.
كشف كالاي قاچاق
سرویس شهرستانها: جانشين انتظامي استان گلستان از كشف بيش از 3 ميليارد و 115 ميليون ريال كالاي قاچاق طي 48 ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ «مسعود فروزان» با ‌اشاره به كشف 23 هزار و 800 نخ سيگار قاچاق، 3 هزار و 299 قلم لوازم آرايشي، بهداشتي و كشف بيش از 11هزار قلم انواع دارو تصريح كرد: با تلاش مأموران بيش از 200 رأس دام قاچاق كشف و 22 دستگاه خودرو نيز توقيف شد.
وی خاطرنشان کرد: كشف 3هزارو 320كيلو انواع ماهي قاچاق وكشف 20 تن كود شيميايي خارج از شبكه توزيع را می‌توان از ديگر موفقيت‌هاي اجراي اين طرح به شمار آورد.
جانشين انتظامي استان با ‌اشاره به دستگيري 72 عامل توزيع كالاي قاچاق در استان تصريح كرد: ارزش ريالي كالاهاي كشف شده 3 ميليارد و 115 ميليون و 190 هزار ريال برآورد شده است.
مواد غذایی فاسد
همدان- مهر: مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از تعطیلی ۱۱۹ مرکز متخلف در همدان خبر داد.
حسین خالقی‌مجد با ‌اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در همدان، اظهار کرد: از ۱۵ اسفندماه سال ۹۶ تاکنون شش هزار و ۴۵۹ مورد بازرسی از مراکز، اماکن و محل‌ها و سامانه‌های آبرسانی صورت گرفته است.
دستگیری توهین‌کننده
تبریز – باشگاه خبرنگاران جوان: دادستان عمومی و انقلاب تبریز، گفت: فردی که در فضای مجازی اقدام به توهین به مفاخر آذربایجان کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
موسی خلیل‌الهی افزود: این فرد در روزهای گذشته از دیگر استان‌های کشور به آذربایجان شرقی و شهر تبریز به عنوان گردشگر سفر کرده بود.
وی ادامه داد: این فرد پس از بازدید از یکی از موزه‌های شهر تبریز با انتشار عکسی در فضای مجازی اقدام به توهین نسبت به یکی از مفاخر این خطه می‌کند.
وی اضافه کرد: عمل انجام شده از نظر قانون جمهوری اسلامی ایران جرم بوده و اقدامات لازم جهت بازجویی و تفهیم اتهام در حال انجام است.
آتش در بازار
اهواز – تسنیم: یکی از مغازه‌های بازار مرکزی ایذه واقع در خیابان امام این شهرستان بنا به دلایل نامعلومی طعمه حریق شد.
آتش‌سوزی به حدی گسترده شده بود که زبانه‌های آتش از چند صدمتری مشخص بودند.
بعد از 3 ساعت تلاش بی‌وقفه مردم و نیروهای آتش‌نشانی شعله‌های آتش فروکش شد اما همچنان میزان خسارت مالی وارد شده به صاحبان مغازه‌ها مشخص نیست.
کشف مواد غذایی فاسد
مهاباد – باشگاه خبرنگاران جوان: مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون بیش از ۲.۵ تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف در این شهرستان کشف و ضبط شده است. سامرند مرزنگ افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل مصرف و غیربهداشتی به ارزش بیش از ۸۰ میلیون ریال در بازدید از مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی توقیف شده و با کسب مجوز از مراجع قضایی امحا می‌شود.
وی اضافه کرد: در این مدت بیش از یکهزار و ۸۰۰ مورد از اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن بین راهی و جایگاه‌های عرضه سوخت و غار آبی سهولان، پارک‌ها و اماکن تفریحی بازرسی شده است.
نجات کوهنورد
ایلام – تسنیم: سرپرست جمعیت هلال‌احمر ایلام از نجات یک کوهنورد که در ارتفاعات «غار خفاش» سقوط کرده بود، خبر داد.
حسین عارفی گفت: پس از مدت ‌زمانی کوه‌پیمایی و رسیدن کارکنان اورژانس بر بالین مصدوم مشخص شد که وی از ناحیه مچ هر دو پا دچار شکستگی و دررفتگی شده و اقدامات درمانی لازم برای وی انجام شد.
وی در ادامه افزود: نهایتاً مصدوم با کمک امدادگران پایگاه هلال‌احمر بیشه دراز به محل مناسب جهت فرود بالگرد منتقل و توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام منتقل شد.
توفان شن
زاهدان - ایرنا: مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: 78 نفر از مردم منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان بر اثر توفان و گرد و خاک روانه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی شدند.
حمیدرضا بزی اظهار داشت: 36 نفر از افراد مراجعه‌کننده در بیمارستان بستری و 42 نفر نیز به‌ صورت سرپایی درمان شدند.
وی افزود: این افراد به دلیل بیمارهای تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان گرد و خاک به بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های اورژانس در منطقه سیستان مراجعه کردند.
وی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان گرد و خاک همواره مردم منطقه به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آنها بیماری‌های تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.
وی افزود: غلظت ذرات در منطقه سیستان به هزار و 120 میکروگرم بر مترمکعب رسید.
برق‌گرفتگی
یاسوج – خبرگزاری صدا و سیما: بخشدار مرکزی لِنده از جان باختن مردی 55 ساله در شهرک مالشیخ بر اثر برق‌گرفتگی و سقوط از ارتفاع خبر داد.
عادل مرادی افزود: این مرد با رفتن بر روی درخت بید در یکی از خیابان‌های شهرک مالشیخ لنده اقدام به قطع برخی از شاخه‌های این درخت کرد که بر اثر بی‌احتیاطی و برخورد با کابل‌های برق و سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.
وی با بیان اینکه هنوز نمی‌توان به طور دقیق علت حادثه را خطر برق‌گرفتگی و یا سقوط از ارتفاع دانست ولی برای بررسی و علت دقیق حادثه نیازمند حضور کارشناسان حوزه برق می‌باشیم.