kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
رئیس‌جمهور در روز مددکاری:

برای دولت افتخار نیست که نان مردم را از بازار دیگران تهیه کنیم

رئیس جمهور با اشاره به تامین برخی نیازهای غذایی کشور از خارج تصریح کرد: هنوز برای تامین برخی مواد غذایی اساسی نیاز به واردات داریم و این برای دولت افتخار نیست که برای نان مردم از بازار دیگران گندم بخرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی دیروز در مراسم گرامیداشت روز مددکاری که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، مددکاری را به خاطر داوطلبانه بودن آن کاری لذت‌بخش دانست و تاکید کرد: مددکار خود را نیازمند به مددرسانی به مددجو می‌داند و کسانی که در کار مددرسانی هستند می‌دانند که مددکاری چه لذتی دارد.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: جهان ما جهان مددکاری است و نکند در فضایی قرار بگیریم که به جای مددکاری به دیگران آزاردهی به دیگران جزو افتخار فردی قرار گیرد؛ افرادی که به قول خودشان و در زبان عامیانه دیگران را ضایع می‌کنند و از آن لذت می‌برند بیمار هستند و ما باید آنها را مددکاری کنیم.
روحانی با تاکید بر اینکه با شعر و شعار استقلال و عزت درست نمی‌شود، اظهار داشت: با فریاد و هوچی‌بازی برای عظمت کشور چیزی درست نمی‌شود.
رئیس‌جمهور نیاز امروز کشور به کار، تلاش و فعالیت بیشتر را مورد تاکید قرار داده و افزود: من کاملا به آینده این کشور امیدوارم و می‌دانم ملت از مشکلات نمی‌هراسد.
روحانی گفت: راهی را که باید برگزینیم و هدفی را که باید به آن برسیم در مسیرمان باید حواسمان باشد که حاشیه‌سازان حواسمان را پرت نکرده و مسیرمان را منحرف نکنند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه نمی‌خواهم در این روز شادی سخنی بگویم که مردم را آزرده کنم، افزود: اما در همین کشور عده‌ای به نام آنکه باید در برابر ابرقدرت‌ها بایستیم و مبارزه کنیم جیب مردم را زدند و اموال مردم را غارت کردند.
وی اضافه کرد: نگذاریم عده‌ای دوباره با شعر و شعار راه بزرگی که ملت در خرداد سال گذشته انتخاب کردند را منحرف کنند.
روحانی با بیان اینکه خداوند به من به عنوان خادم ملت حوصله زیادی داده است، تصریح کرد: اینقدر حرف‌ها را در سایت‌ها می‌خوانم و از جاهای مختلف به گوش من می‌رسد ولی تا امروز بی‌اعتنا بوده‌ام؛ فقط به ذهنم رسید و گفتم که خدایا گویی تو می‌خواهی با این آزارها اجر ما را زیاد کنی.
وی هدف اصلی دولت را مهار تورم خواند و ادامه داد: ما باید تورم را مهار و این اسب سرکش را رام کنیم و در ادامه باید برای جوانان عزیز خود شغل ایجاد کنیم.
روحانی ادامه داد: اشتغال بالاتر از پول است و بیکاری تنها بی‌پولی نیست بلکه آغاز ده‌ها مشکل است، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از طلاق گرفته تا اعتیاد و دیگر مشکلات از بیکاری نشأت می‌گیرد. رئیس‌جمهور با اشاره به نام‌گذاری سال 93 به نام سال اقتصاد و فرهنگ گفت: امسال سال فرهنگ است و البته برخی امسال را خوب شروع نکردند اما هنوز دیر نشده و می‌توانیم آن را درست کنیم.
وی با بیان اینکه امسال سال ادب و احترام است افزود: نمی‌خواهیم کسی نقد نکند و ننویسد که این آزادی حق همه است اما همه به فکر مدد باشیم نه مچ‌گیری و تخریب؛ همه به فکر اصلاح امور باشیم.
بنابراین گزارش در ابتدای این مراسم علی ربیعی وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی گزارشی درباره فعالیت‌های این وزارتخانه در زمینه بهزیستی و خدمت به مددجویان ارائه کرد.
بازدید رئیس‌جمهوری
 از سالمندان توحید
رئیس‌جمهور صبح دیروز همزمان با میلاد با برکت امیرالمومنین حضرت علی(ع) و روز پدر همچنین از مرکز توانبخشی سالمندان توحید بازدید کرد. وی در جریان این بازدید که وزیر تعاون نیز وی را همراهی می‌کرد در فضایی صمیمی با سالمندان تحت مراقبت در این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد و با اهدای شاخه‌ای گل روز پدر را به آنان تبریک گفت.