kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
وزارت نیرو:

مردم صرفه‌جویی کنند 45 درصد سدها خالی است

ذخیره آب سدهای کشور در حال حاضر با یک میلیارد و 10میلیون مترمکعب به 24/8 میلیارد مترمکعب رسید و 45درصد حجم مخازن سدها نیز خالی از آب است.

به گزارش مهر، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور 24میلیارد و 800 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل 4درصد کاهش نشان می‌دهد.
هم‌اکنون 55درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پر بوده ضمن اینکه مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور در زمان کنونی 47/4 میلیارد مترمکعب گزارش شده است. حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاکنون، در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 4درصد کاهش یافته است.
حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود 25میلیارد و 810 میلیون مترمکعب بوده است. براساس این گزارش، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاکنون، با 3/8 درصد افزایش به 27میلیارد و 910 میلیون مترمکعب رسیده است.
این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 26میلیارد و 900 میلیون مترمکعب گزارش شده بود. میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاکنون، 15میلیارد و 810 میلیون مترمکعب گزارش شده در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، به میزان 17میلیارد و 80 میلیون مترمکعب بوده است.
بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، 7درصد کاهش نشان می‌دهد. هم‌اکنون 55درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پر بوده ضمن اینکه مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور در زمان کنونی 47/4 میلیارد مترمکعب گزارش شده است.
حجم آب سدهای تهران
 29درصد کاهش یافت
حجم کنونی آب موجود در سدهای استان تهران در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، 29درصد کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حجم آب موجود در مخازن سدهای تأمین‌کننده آب تهران با کاهش 221 میلیون مترمکعبی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته به حدود 540 میلیون مترمکعب رسیده است.
حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاکنون با 21درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، به حدود 610 میلیون مترمکعب رسیده است.
حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران در دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته 772 میلیون مترمکعب بوده است.
حجم ذخیره آب در مخزن سدهای لار، طالقان، کرج، ماملو و لتیان در مقایسه با سال آبی گذشته به ترتیب 48، 32، 29، 16 و 20 درصد کاهش یافته است.
در زمان کنونی، حجم آب موجود در مخزن سدهای لار، طالقان، کرج، ماملو و لتیان به ترتیب 48، 198، 119، 119 و 56 میلیون مترمکعب گزارش شده است.
باتوجه به شرایط ذخیره آب و کاهش منابع آبی در پشت سدهای پنجگانه تهران، شهروندان تهرانی باید نسبت به رعایت الگوی مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.