kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

انتقاد امام جمعه بجنورد از آلودگی مجالس عروسی به گناه

امام جمعه بجنورد گفت: زوج‌های جوان از هزینه کردن و هدر دادن پول خود برای به خدمت گرفتن نوازندگان موسیقی در عروسی و تولید گناه پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» در جمع مردم بجنورد اظهار کرد: در برخی از عروسی‌ها برای نوازندگان موسیقی که تولید گناه می‌کنند، 30 تا 180 میلیون ریال هزینه می‌کنند که با وارد کردن گناه به محیط زندگی خود، سنگ اول زندگی خود را بر پایه تولید گناه می‌گذارند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که همین زوج‌ها برای اجاره و رهن منزل مسکونی خود مشکل مالی دارند اما برای نوازندگان عروسی این میزان هزینه گزاف پرداخت می‌کنند و این برخلاف فرهنگ و آداب اسلامی است.
وی گفت: برخی از این کارهایی که در عروسی‌ها انجام می‌شود از جمله دادن پول‌های گزاف به نوازندگان موسیقی، به صورت چشم و هم‌چشمی است و یا می‌خواهند به اصطلاح خود را مدرن جلوه دهند.
یعقوبی اضافه کرد: اگر آوردن موسیقی گناه‌آلود به عروسی‌ها صرفا برای شاد کردن عروسی و جشن است، از راه‌های غیرگناه‌آلود نیز می‌توان این کار را انجام داد.
وی همچنین از شرب خمر در برخی عروسی‌های شهر بجنورد انتقاد کرد و از زوج‌های جوان خواست تا عروسی خود را به آداب و سنت‌های اسلامی مزین کرده و از گناه و فسق و فجور بپرهیزند.