kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
یک مسئول:

کارگران بیکار برای ثبت درخواست کاریابی باید 20 هزار تومان بدهند!

عضو هیئت مدیره کانون کاریابی‌های سراسر کشور از دریافت هزینه 20 هزار تومانی برای ثبت درخواست کاریابی کارگران بیکار خبر داد.





لیلی دانشمند در گفت‌وگو با ایرنا هزینه ثبت‌نام برای یافتن شغل از سوی کاریابی‌ها را 200 هزار ریال ذکر کرد و گفت:‌180 هزار ریال هزینه مشاوره کاریابی و 20 هزار ریال هزینه ارسال پیامک از سوی کاریابی برای کارجویان است.
این فعال بخش خصوصی در کاریابی‌های کشور گفت: برخی انتقاد می‌کنند که چرا برای متقاضیان کار هزینه‌هایی در کاریابی دریافت می‌شود اما آنانی که منتقد این موضوع هستند به هزینه‌هایی که بخش خصوصی باید بپردازد، فکر نمی‌کنند.
وی ادامه داد: خدماتی که هم‌اکنون بخش خصوصی برای بیمه بیکاری انجام می‌دهد، رایگان است و تنها هزینه خدماتی که برای یافتن شغل کارجویان انجام می‌دهد را از متقاضیان کار دریافت می‌کند که این دریافتی‌ها هم فقط 60 درصد از هزینه‌های کاریابی‌ها را تامین می‌کند.
این ادعاها درحالی مطرح شده که کارگران بیکار شده می‌گویند دولت به جای اینکه از ما حمایت کند و با برقراری بیمه بیکاری، حداقل حقوق را به ما بپردازد تا معیشت اولیه خویش را تامین کنیم ما را به ادارات کار خصوصی حواله می‌دهد که فقط برای ثبت درخواست بیکاری‌مان باید 20 هزار تومان بپردازیم.
یکی از این کارگران به کیهان گفت: آیا واقعا کارگری که در شرایط فعلی و با تنگی معیشت و داشتن چند سر عائله بیکار شده، می‌تواند وجهی ولو اندک برای ثبت درخواست بیکاری‌اش تهیه کند و به ادارات کاریابی پرداخت نماید؟ این کارگر از کجا باید این پول را تامین کند؟ آیا این درست است که کارگر برای استفاده از سه درصد مازاد حق بیمه خود که ماهانه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده است باز هم
 پول بپردازد؟