kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

آتش‌سوزی گسترده در بازار تهران مهار شد

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از وقوع حریق گسترده در یک پاساژ سه طبقه در بازار تهران خبر داد.

جلال ملکی به تسنیم گفت: ساعت 1:28 بامداد دیروز آتش‌سوزی در یک پاساژ در محدوده بازار تهران، خیابان 15 خرداد، ابتدای بازار حمام‌چال به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان 7 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه‌تانکر آب، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و‌تانکر آب از شهرداری منطقه 12 به محل حادثه اعزام شدند.
ملکی ادامه داد: نخستین ایستگاه آتش‌نشانی در مدت زمان کمتر از سه دقیقه به محل حادثه رسید و علیرغم باریک بودن معابر بازار آتش‌نشانان با تمامی مشکلات، خود را به محل حادثه رساندند.
وی خاطرنشان کرد: در محل مشاهده شد یک پاساژ قدیمی سه طبقه با دو طبقه زیرزمین که به گفته مالکان و کسبه بیش از 100 باب مغازه و انبار با متراژهای مختلف در آن وجود داشت دچار حریق شده است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه تعدادی از این واحدها مغازه و مابقی انبار بود و در زمینه نگهداری پارچه و پوشاک فعالیت می‌کردند، گفت: حجم البسه در انبارها بسیار زیاد و در برخی انبارها تا زیر سقف پوشیده شده بود.
ملکی افزود: زمانیکه آتش‌نشانان به محل رسیدند تقریباً تمامی سه طبقه شعله‌ور بود و شعله‌های آتش به ارتفاع چندین متر به بیرون زبانه می‌کشید و در حال سرایت به پاساژهای اطراف بود. آتش‌نشانان از چند طرف عملیات را آغاز کردند و با توجه به اینکه نردبان هیدرولیکی قادر به ورود به معابر بازار نبود، نیروها با استفاده از نردبان‌های دستی خود را به طبقات دوم و سوم رسانده و از تمامی جهات آتش را تحت کنترل خود درآوردند.
وی با بیان اینکه با عملیات خوب آتش‌نشانان از سرایت آتش به سایر قسمت‌ها و پاساژهای مجاور جلوگیری شد، گفت: آتش‌نشانان حتی مجبور شدند بخشی از سقف‌ها را که شیروانی بود، برش داده تا از عدم وجود شعله‌های پنهان اطمینان حاصل پیدا کنند.
سخنگوی آتش‌نشانی تهران اظهارداشت: سه کارگر که به عنوان نگهبان در محل حادثه حضور داشتند با کمک آتش‌نشانان به سلامت از پاساژ خارج شدند و در نهایت عملیات آتش‌نشانان پس از لکه‌گیری و ایمن‌سازی محل حادثه در ساعت 10 صبح دیروز پایان یافت.