kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

انتقاد مرادی به حذف وزنه‌برداری از برنامه‌های آموزش و پرورش

رئیس‌فدراسیون وزنه‌برداری با بیان اینکه نسبت به حذف این رشته از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش معترض است، این موضوع را «تبعیض از سوی وزارت آموزش و پرورش» دانست.

علی مرادی درخصوص برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری ایران در اهوازاظهار داشت: مهمترین موضوعی را که در جریان مسابقات وزنه برداری کشور شاهد بودیم، آزمایش دوپینگ از طریق نادوی کشور بود. خدا را شکر آزمایش دوپینگ در تمام رقابت‌های رده‌های سنی مختلف کشور انجام می‌شود و وزنه‌برداران بسیار خوب و پاک با یکدیگر رقابت می‌کنند. مرادی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود اینکه هر سال قهرمانی کشور برگزار می‌شود ولی شاهد فاصله رکوردی بسیاری بین نفراتی که در این مسابقات وزنه می‌زنند با نفرات اصلی تیم‌ملی هستیم؟ گفت: این موضوع را تایید می‌کنم ولی باید بگویم کمیت و کیفیت این رقابت‌ها نسبت به مسابقات سال قبل به مراتب بهتر شده است.
وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چقدر از عملکرد فدراسیون در یک سال گذشته راضی بوده‌اید؟ گفت: منابع مالی فدراسیون وزنه‌برداری با توجه به برنامه‌هایی که دارد، کم است. منابع مالی ما نسبت به برخی رشته‌ها در جایگاه نهم، دهم قرار دارد و به نظرم با توجه به محدودیت منابع، عملکردمان خوب بوده است و مؤثرترین فدراسیون کشور هستیم. وزنه‌برداری در رویدادهای حساس از جمله المپیک‌ها و رقابت‌های جهانی که ورزش کشور به مدال نیاز داشته است، به کمک کشور آمده است.
وی همچنین با انتقاد به حذف رشته وزنه‌برداری از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، گفت: مگر نه اینکه این رشته، یکی از افتخارات ورزش کشور است، پس چرا باید وزارت آموزش و پرورش برای سال آینده، رشته وزنه‌برداری را بیرون از مجموعه برنامه‌های حساس خود ببیند؟ من نسبت به این موضوع گله‌مند و معترض هستم و این را یک تبعیض از سوی وزارت آموزش و پرورش می‌دانم. منتظر پاسخ علمی و منطقی آنها در این زمینه هستیم. گله‌مندی من اعتراض تمام خانواده وزنه‌برداری کشور است.