kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

یک سمنانی موفق به دریافت تندیس جهانی رهبران اقتصادی آسیا و اقیانوسیه شد

یک سمنانی با نام حمید اقبالی با عنوان پزشک و فعال اجتماعی موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس مجمع جهانی رهبران اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در پایتخت کشور مالزی کوالالامپور شد.

حمید اقبالی بازنشسته، معاون سابق بهداشت و درمان سپاه استان سمنان و رئیس‌سابق شورای هماهنگی نیروهای مسلح استان سمنان گفت: در مجمع جهانی رهبران اقتصادی آسیا و اقیانوسیه به‌جز افرادی که در حوزه اقتصادی کار می‌کنند، از فعالان اجتماعی نیز که کارهایی درخصوص محرومیت‌زدایی،‌اشتغال‌زایی و کاهش آسیب انجام داده‌اند و یا طرح‌های پژوهشی به چاپ رسانده‌اند؛ نیز دعوت به عمل می‌آید و در حقیقت همه این موارد امتیازبندی می‌شود.
وی بیان کرد: در این مجمع به‌عنوان یک پزشک و فعال اجتماعی، تنها فرد منتخب از استان سمنان و ایران بودم و بقیه افرادی که از ایران به این مجمع دعوت شده بودند، همگی فعالان اقتصادی و کارآفرینان برتر در حوزه‌های مختلف بودند و مفتخرم به اینکه تندیس این مجمع به بنده تعلق گرفته است.
اقبالی با بیان اینکه دو کار پژوهشی انجام داده‌ام که یکی از آنها در مجلات دانشگاه‌های خارج از کشور به چاپ رسیده است، گفت: یک کارگاه برای مددجویان سازمان بهزیستی با‌اشتغال‌زایی 25 نفر و همچنین یک تیم سیار دارم که این تیم به افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب خدمات بهداشتی ارائه می‌دهد و همچنین درصدد افتتاح یک مرکز شبانه‌روزی کاهش آسیب هستم و از سال 88 با صندوق جهانی ایدز و UNODC همکاری دارم.
وی عنوان کرد: در سال 1374 دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدرک MPH را با گرایش اعتیادپژوهی از همین دانشگاه دریافت کرده‌ام؛ فعالیت‌های اجتماعی متعددی انجام داده‌ام و مرکز بازتوانی اعتیاد را در سال 82 تأسیس کردم.
این فعال اجتماعی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی درمان و کاهش آسیب با ظرفیت 100 نفر و مرکز روزانه اعصاب و روان و کارگاه تولیدی حمایتی برای معلولان سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات انجام‌شده است.
وی اضافه کرد: علاوه‌بر این تندیس دکترای افتخاری مدیریت، جایزه بزرگ مدیریت به همراه کارنامه عملکرد از سازمان جهانی رتبه‌بندی مدیریت که اصطلاحاً به آن BAF گفته می‌شود و یک گواهینامه مجمع جهانی رهبران اقتصادی به بنده اهدا شد.
مجمع جهانی رهبران اقتصادی آسیا اقیانوسیه به دعوت سازمان بین‌المللی و رتبه‌بندی مدیران (BAF) در کوالالامپور با حضور مدیران منتخبی از کشورهای استرالیا، چین، هند، مالزی، سنگاپور و ایران برگزار شد.