kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان

تعطیلی‌های مکرر مدارس خوزستان به دانش‌آموزان آسیب می‌زند

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: دانش‌آموزان خوزستانی به دلیل گرما 20 روز کمتر از سایر دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند و امسال ریزگردها 8 روز را تعطیل کردند که این شرایط به دانش‌آموزان آسیب می‌زند.

محمد تقی‌زاده اظهار کرد: در شرایط عادی و بدون درنظر گرفتن تعطیلی‌هایی که براثر ریزگردها به‌وجود می‌آید، سال تحصیلی ما در خوزستان 20 روز کمتر از سایر استان‌ها است زیرا به‌خاطر گرما سال تحصیلی ما 20 روز زودتر به پایان می‌رسد که باعث می‌شود دانش‌آموز خوزستانی چیزی حدود 240 روز از ابتدای تحصیل تا دیپلم، کمتر از دانش‌آموزان دیگر استان‌ها تحصیل کند که این براثر شرایط جغرافیایی است.
وی گفت: اما شرایط اقلیمی جدید و ریزگردها باعث شده‌اند سال گذشته حدود 20 روز و امسال تاکنون حدود 8 روز تعطیلی داشته باشیم که این هم یک آسیب و مشکل بزرگ است که آموزش‌وپرورش به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده پوشش و جبران آن بربیاید و باید نهادهای دیگر ازجمله استانداری، وزارت کشور، وزارت آموزش‌وپرورش و حتی مردم کمک کنند تا ما بتوانیم این آسیب را کاهش دهیم.
وی افزود: اما خودمان نیز در اداره کل این تلاش را کرده‌ایم که با کلاس‌های جبرانی و هم فعالیت‌های آموزشی از طریق صداوسیما این مشکل را حل کنیم.
تقی‌زاده بیان کرد: نهادهای مختلف و به‌ویژه وزارت آموزش‌وپرورش باید توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته باشند و باید بگویم که گاهی حتی نمی‌توانیم یک ماسک 2هزارتومانی در اختیار دانش‌آموز خوزستانی قرار دهیم یا اینکه مدرسه 800نفره‌ای داریم که یک خدمتکار دارد که اگر شبانه‌روز هم کار کند از عهده نظافت این مدرسه برنمی‌آید و ما نیز نهایت تلاش‌مان را برای جذب نیرو داریم ولی در جاهایی قیدوبندهای قانونی اجازه جذب بیشتر را
نمی‌دهد.