سود 25 میلیارد دلاری آلمان از ناآرامیهای منطقه طی 3 سال گذشته
میزان صادرات تسلیحات آلمان در ۳ سال گذشته و در جریان ناآرامیهای منطقه 25 میلیارد یورو بوده است.
به گزارش تسنیم، پایگاه «آ. آر. دی» آلمان با استناد به پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب چپ این کشور در پارلمان آلمان نوشته: «تحت ائتلاف بزرگ در آلمان و از سال 2015 تا 2017 میزان صادرات تسلیحات دولت آلمان نسبت به دولتهای قبل بیسابقه بالا بوده است که این صادرات همچنین به کشورهای بحران زده هم انجام شده است.» به نوشته هفته نامه اشپیگل، تانکهای تولید آلمان همچنین در عملیاتهای نظامی اخیر ترکیه علیه سوریه هم مورد استفاده قرار میگیرند. بر اساس اعلام وزارت اقتصاد آلمان ارزش کل صادرات تسلیحات آلمان بین سالهای 2014 تا 2017 حدود 25 میلیارد یورو بوده است که 21 درصد بیشتر از میزان صادرات تسلیحات دولت قبل از آن از سال 2010 تا 2013 بوده است.