kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
انجام تکراری‌ترین بازی فصل در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال

تراکتورسازی - استقلال؛ دیداری سرنوشت ساز برای گل محمدی


تیم تراکتورسازی تبریز در حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، روز جمعه درحالی با تیم متحول شده استقلال دیدار خواهد کرد که مسئولان این تیم درآستانه این دیدار مهم با تصمیمی عجیب یحیی گل محمدی سرمربی خود را به دلیل کسب نتایج ضعیف و انجام مصاحبه غیر مسئولانه جریمه کردند.
بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر طی امروز و فردا (جمعه) در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.در مهم‌ترین دیدار این هفته استقلال میهمان تراکتورسازی تبریز است و پرسپولیس مقابل تکراری‌ترین حریف این فصل خود،نفت تهران قرار می‌گیرد که البته این مرتبه مالک جدیدی پیدا کرده است.در ذیل نگاهی کوتاه به بازی‌های حساس این هفته می‌اندازیم:
پارس جنوبی - سپاهان؛
اولین برد شاگردان تارتار یا ادامه ناکامی؟
پارس جنوبی در دور برگشت هنوز پیروز نشده است. یک باخت مقابل گسترش و یک مساوی با پیکان حاصل کار شاگردان تارتار در دو بازی اخیر بوده اما سپاهان تبدیل به تیمی منسجم شده و کم کم به روزهای خوب گذشته‌اش باز می‌گردد. زردپوشان اصفهان هفته قبل در خانه 4 گل به تیم پدیده زدند با این حال کرانچار می‌گوید اگر پارس جنوبی را نبریم برد هفته قبل ارزشی نخواهد داشت!
تراکتورسازی تبریز- استقلال؛
شام آخر یحیی یا عبور از بحران؟
تراکتورسازی با شکست مقابل پرسپولیس در جدول لیگ همچنان روی پله دهم جدول لیگ باقی مانده و قرمزپوشان تبریزی از جام حذفی هم کنار رفتند تا شایعه تغییر یحیی گل محمدی سرمربی این تیم منتشر شود. گل محمدی بخاطر باخت نتایج تیمش 20 درصد از مبلغ قراردادش جریمه شد و اکنون باید مقابل تیم آماده استقلال پیروز شود تا از بحران عبور کند. البته یحیی بعد از این اتفاق سکوت نکرد و علیه مدیران باشگاه موضع گرفت. استقلال هم دیگر آن تیم درمانده ابتدای فصل نیست. شاگردان شفر فوتبال را زیبا و چشم نواز بازی می‌کنند و در نتیجه گیری هم موفق بوده‌اند به طوریکه اکنون به رده پنجم جدول لیگ رسیده‌اند. نبرد تراکتورسازی با آبی پوشان تبریزی حساس‌ترین بازی هفته خواهد بود. شفر تاکتیک شناوری برای اسقلال در نظر گرفته که در هر مسابقه متناسب با وضعیت حریف بازی می‌کند و به همین دلیل مهار این تیم برای هر حریفی سخت شده است. شفر می‌خواهد برای هواداران استقلال از دیار ستارخان و باقرخان سه امتیاز شیرین سوغاتی بیاورد و سال جدید میلادی را با پیروزی آغاز کند. جپاروف و چشمی دو بازیکن اصلی استقلال در این هفته محروم هستند و احتمالا فرشید اسماعیلی و پژمان منتظری جای این دو بازیکن محروم برای استقلال بازی خواهند کرد. تراکتورسازی هم مهدی کیانی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. برخی می‌گویند شاید این بازی شام آخر یحیی گل‌محمدی در تبریز باشد.
ذوب آهن - پیکان؛ شاگردان جلالی به دنبال اولین برد!
تقابل امیر قلعه نویی و مجید جلالی برای اهالی فوتبال جذاب است. دو مربی با دو سبک متفاوت مربیگری کردن. ذوب آهن هفته گذشته در تبریز به پیروزی رسید و اکنون در خانه می‌خواهد پیکان را شکست بدهد.پیکان هم هنوز در دور رفت پیروز نشده و با دو مساوی نیم فصل دوم را آغاز کرده است. شاگردان جلالی در اصفهان به دنبال اولین برد خود در دور برگشت هستند. قلعه نویی معتقد است که مظلوم‌ترین تیم لیگ را دارد و داوران علیه این تیم‌اشتباه‌های زیادی را مرتکب شده‌اند. پیکان هم خیلی از وضعیت داوری‌ها در لیگ راضی نیست.
سپیدرود - گسترش فولاد؛ بازگشت علی کریمی
سرمربی جدید سپیدرودنامی آشنا برای فوتبال ایران و آسیاست. علی کریمی که بعد از مربیگری ناکام در تیم بحران زده نفت تهران راهی رشت شده تا هدایت یک تیم بحران زده دیگر را برعهده بگیرد. سپیدرود هفته گذشته مقابل سیاه جامگان شکست خورد و باید دید علی کریمی در بازگشتش به لیگ برتر چه عملکردی از خود برجا می‌گذارد.گسترش فولاد هم با فیروز کریمی تیمی قدرتمند است و تقابل دو کریمی فوتبال ایران می‌تواند در نوع خود جالب باشد فیروز کریمی که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و شوخ طبعی‌اش هم زبانزد خاص و عام است و علی کریمی که عصیانگری‌اش این روزها پر رنگ‌تر از همیشه است.
پرسپولیس - نفت تهران؛ تکراری‌ترین بازی فصل!
این بازی آنقدر در این فصل تکرار شده که تقریبا جذابیتش را از دست داده است! نفت تهران به عنوان قهرمان جام حذفی در شروع فصل با تیمی نصفه و نیمه مقابل پرسپولیس قرار گرفت و سوپرجام را به این تیم واگذار کرد. نفتی‌ها سپس در جام حذفی حریف پرسپولیس شدند که آنجا هم باختند و حرفی برای گفتن نداشتند در بازی رفت دو تیم هم نفت 3 بر صفر بازنده شد. نفت بازنده همیشگی تقابل با پرسپولیس در این فصل بوده اما این مرتبه شاید اوضاع نفت کمی بهتر از قبل شده باشد. باشگاه یک مالک جدید و سرمربی جدید پیدا کرده است. از طرفی دیگر هومن افاضلی سرمربی نفت رفیق نزدیک برانکو بوده و حالا رقیبش شده است. شاید این مرتبه پرسپولیس نتواند بی‌دردسر از سد نفت بگذرد. نفت تهران در رده پانزده جدول است و باید تلاش کند تا از خطر سقوط فرار کند اما پرسپولیس برای تداوم صدرنشینی خود و افزایش فاصله هایش با تیم دوم جدول بازی می‌کند. شاگردان برانکو در آخرین قسمت از سریال تکراری بازی با نفت باید مقابل تیمی با مالکان جدید قرار بگیرد. این بار پزشکان صاحب نفت روبه روی پرسپولیس قرار می‌گیرند!
برنامه کامل بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر به این شرح است:

پنجشنبه 14دی 1396
* فولاد............................................... مشکی پوشان ( ساعت 15)
*پارس جنوبی جم....................................... سپاهان (ساعت 15)
جمعه 15دی 1396
* تراکتورسازی........................... استقلال تهران (ساعت 14:30)
* پدیده................................... صنعت نفت آبادان(ساعت 14:30)
* ذوب آهن....................................................... پیکان (ساعت 15)
* سپیدرود رشت............................. گسترش فولاد (ساعت 15)
* سایپا.................................. استقلال خوزستان (ساعت 16:30)
* پرسپولیس...................................... نفت تهران (ساعت 16:30)