kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱

اخبار کوتاه از فوتبال



شفر: یک تیم متحد هستیم
وینفرد شفر سرمربی استقلال بعد از پیروزی پر گل تیمش برابر صنعت نفت آبادان با تبریک سال نو میلادی اظهار کرد: شب گذشته بازیکنان مراسم خوبی برای من گرفتند و برف شادی روی سرم ریختند. این بهترین بازی ما در لیگ برتر بود. باید حواس‌مان را جمع کنیم و روی زمین بمانیم. نباید مغرور شویم.وی افزود: به همه بازیکنانم تبریک می‌گویم. بازیکنان در تمرین خیلی خوب کار می‌کنند و روحیه خوبی داریم. به اعضای کادرفنی خودم آقای ساناک، نامداری و... تبریک می‌گویم. به اعضای تدارکات و کسانی که زحمت می‌کشند تبریک می‌گویم. ما یک تیم متحد هستیم و همه برای بهتر شدن با هم تلاش می‌کنیم. از هواداران تشکر می‌کنم که همیشه ما را حمایت می‌کنند. اگر مشکلی داشته باشیم با تشویق آنها بهتر می‌شویم. به امید ابراهیمی خسته نباشید می‌گویم. او روز قبل بازی مصدوم بود اما با تمام توان بازی کرد.او ادامه داد: محسن کریمی هم خیلی خوب کار کرد. او بازیکن بسیار خوبی است و توانایی خود را نشان داد.شفر درباره اضافه شدن کولی به کادرفنی این تیم گفت: او قطعا به تیم ما اضافه می‌شود. کارهای او در حال انجام شدن است و به محض حل شدن کارها به ما اضافه می‌شود.
کمالوند: مقصر این شکست من هستم
فراز کمالوند سرمربی صنعت نفت آبادان بعد از باخت چهار بر صفر صنعت نفت آبادان برابر استقلال اظهار کرد: قبل از هر چیز به استقلال تبریک می‌گویم. این شکست را توجیه نمی‌کنم. من مقصر این شکست هستم. ما در ده روز پیش دو بازی سنگین با پرسپولیس داشتیم. یک مشکل ما در این بازی این بود که سه بازیکن ما روز گذشته آنفلوآنزا گرفتند. اسدی آماده نبود و چند بازیکن هم با تب ۴۰ درجه بازی کردند. باور کنید در ۱۰ روز سه بازی با پرسپولیس و استقلال سخت است. امروز از نظر بدنی توان تقابل نداشتیم. چاره‌ای نداشتیم که لیگ را فدای جام حذفی کنیم.او ادامه داد: ما تقاضا کردیم بازی عقب بیافتد اما نشد. ما تنها تیمی بودیم که در نیم فصل استراحت نکرد. ما استراحت نکردیم و دو بار با پرسپولیس و یک بار با استقلال بازی کردیم. تنها دلیل شکست ما مشکلات فیزیکی بود. آنفلوآنزا هم‌گریبان تیم ما را گرفت و با مصدومیت بازیکنان مزید بر علت شد.سرمربی صنعت نفت آبادان درباره حل مشکلات و بازگشت به این تیم گفت: تا این لحظه هیچ مشکلی حل نشده اما امیدواریم مشکلات حل شود.
برانکو: شادابی تیمم گرفته شده است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به این نکته اذعان کرد که تیمش در موقعیتی سخت قرار دارد و به مانند گذشته شاداب نیست. برانکو ایوانکوویچ پس از تساوی یک - یک تیمش مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: انتظار یک بازی خیلی سخت را داشتیم و واقعاً هم بازی سختی بود. یک بازی سخت، محکم و هجومی را از سوی دو تیم شاهد بودیم. تیم میزبان محکم بازی کرد و ما هم همین‌طور بودیم. به‌هرحال نتیجه کسب شده منطقی بود. ما وقتی یک بر صفر جلو بودیم، نتوانستیم راهی برای به ثمر رساندن گل دوم پیدا کنیم. به‌هرحال این تساوی عادلانه بود. هنوز تا آخر فصل خیلی مانده و طبیعی است حالا حالاها نتایج غیرمنتظره زیادی خواهیم دید.وی درخصوص اینکه پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس بسته شده است و آیا از این مسئله ترسی ندارد، گفت: من هیچ ترسی ندارم. ما بازیکنان خوب و نیمکت خوبی داریم. چهار بازیکن اصلی ما امیری، طارمی، ماهینی و نوراللهی امروز بازی نکردند. علی‌رغم بسته بودن پنجره، ما در تیم‌مان بازیکنان خوب داریم و سعی می‌کنیم آنها را حفظ کنیم.سرمربی پرسپولیس در واکنش به این مسئله که تیمش با سختی‌هایی که کشیده و نداشتن استراحت نیم‌فصل به نظر روزهای سختش آغاز شده و این مسئله خودش را در بازی با فولاد نشان داد، اظهار داشت: بله همین‌طور است. ما در سخت‌ترین موقعیت قرار داریم. پیش از بازی ما در جام حذفی صنعت نفت آبادان 10 روز فرصت استراحت داشت، در حالی که ما فقط چهار روز استراحت کردیم. امروز هم همین‌طور بود و ما بعد از پنج روز بازی کردیم، اما فولادی‌ها نیم‌فصل را استراحت کرده بودند. اکنون هم به همین شکل است و نمی‌توانیم به عقب برگردیم و این مسئله باعث شده شادابی‌مان گرفته شود. بازیکنانم می‌دانند که چه روزهای سختی را در پیش داریم و الان چاره‌ای نداریم و باید سعی کنیم توان بازیکنان را برای نیم‌فصل دوم بالا ببریم. باید با مشکلات کنار بیاییم، چرا که کار دیگری نمی‌توان کرد.
۵ ماه تا معرفی فهرست ابتدایی تیم ملی در جام جهانی
برنامه‌ریزی پایان لیگ برتر و جام حذفی بر اساس ضرب‌الاجل فیفا تنظیم شده و کی‌روش حدود ۵ ماه تا انتخاب فهرست ابتدایی بازیکنان خود زمان دارد. در حالی که کمتر از شش ماه تا شروع جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باقی مانده، تمام مسابقات ورزشی تحت تاثیر این رقابت بزرگ قرار گرفته و اخبار روسیه و ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.تیم ملی ایران هم تا چند ماه دیگر پروسه آماده‌سازی خود را شروع می‌کند و آخرین اردوها زیر نظر کارلوس کی‌روش شروع خواهد شد. حضور در فهرست ۲۳ نفره تیم ملی آرزوی هر فوتبالیست ایرانی است و در این میان مربی پرتغالی تصمیم نهایی را می‌گیرد.یکی از دغدغه‌های کارلوس کی‌روش برگزاری اردوهای تیم ملی با تمامی نفرات است، اتفاقی که در دوره گذشته جام جهانی او را اذیت کرد و در اردوی آفریقای جنوبی خیلی از بازیکنان خود را همراه نداشت.بعد از گذشت چهار سال از جام جهانی برزیل و تغییر چهره تیم ملی ایران، اکنون تعداد بازیکنانی که می‌توانند در ترکیب پایانی تیم ملی قرار بگیرند، افزایش یافته است. در حال حاضر ۳۵ بازیکن در ماتریسی که کی‌روش برای بازیکنان در نظر گرفته حضور دارند و بر اساس آمادگی به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند.طبق قوانین فیفا، کشورها در مرحله نخست ۳۰ بازیکن را به فیفا معرفی می‌کنند و در مرحله دوم باید ۲۳ بازیکن را از بین این ۳۰ بازیکن انتخاب کنند و هیچ بازیکن دیگری از این فهرست ۳۰ نفره نمی‌تواند در بین بازیکنان حاضر در جام جهانی باشد.با توجه به اینکه ۲۴ اردیبهشت زمان اعلام فهرست ۳۰ نفره به فیفا است، کی‌روش حدود ۵ ماه تا اعلام این فهرست زمان دارد و اردوی تیم ملی در فروردین ماه تاثیر زیادی در نظر نهایی کی روش نسبت به بازیکنان دارد. از سوی دیگر ۳۰ اردیبهشت زمان توصیه شده برای پایان رقابت‌های باشگاهی است که لیگ برتر و جام حذفی ایران، به ترتیب ۷ و ۱۲ اردیبهشت به پایان می‌رسد. فیفا به همین منظور ضرب‌الاجل‌هایی را برای اعلام فهرست ۳۰ و ۲۳ نفره بازیکنان، زمان پایان مسابقات، دوره استراحت بازیکنان، شروع رسمی اردوها و... مقرر کرده است.