kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
یک تولیدکننده در گفت‌وگو با کیهان:

دولت یک کارخانه که از رکود خارج شده را نشان بدهد!



یک تولید‌کننده با حدود نیم قرن سابقه، از تعطیلی کارخانه‌اش به دلیل رکود اقتصادی و ناتوانی در بازپرداخت وام بانکی گلایه کرد و گفت: تعجب می‌کنم که معاون محترم بانک مرکزی گفته‌اند که کارخانه‌ها از رکود درآمده‌اند؛ اگر ممکن است تنها یک مورد را به ما نشان بدهند!
محمود انصاری، تولید‌کننده با سابقه‌ای است که از سال 1345 با درآمد روزانه 30 ريال در زمینه تولید شیرآلات ساختمانی شروع به کار کرده است.
وی در گفت‌وگو با کیهان اظهار کرد: از سال 1356 در کارگاه کوچک خودم به مساحت 20 متر مربع آغاز به کار کردم و هم‌اکنون در کارخانه‌ای با مساحت 1000 متر مربع با بیش از 35 کارگر در شهرک صنعتی شمس‌آباد کارهای ریخته‌گری، تراشکاری و مونتاژ انجام می‌دهم.
این فعال اقتصادی با‌ اشاره به مشکلاتی که پس از دریافت وام از نظام بانکی برای او به وجود آمده گفت: برای توسعه کار خود دو فقره وام از بانک‌ها شهر و اقتصاد نوین دریافت کرده‌ام، اما متأسفانه به علت رکود بازار، تورم بیش از حد و واردات، کارخانه بنده نیز تعطیل شده و مانند بسیاری از کارخانه‌های تولیدی که یا تعطیل شده و یا با ظرفیت بسیار پایین تولید می‌کنند، قادر به بازپرداخت وام نیستم.
انصاری به عاقبت ناتوان‌اش در بازپرداخت وام این‌طور‌اشاره کرد که «به این علت که نتوانستم پول را پس بدهم، بانک تنها منزل مسکونی دخترم که به عنوان وثیقه وام بوده را به اجرا گذاشته است.»
وی افزود: به هر کجا برای حل مشکل مراجعه نموده‌ام اما تا کنون جوابی نگرفته‌ام. در جایی آقای هاشمی، استاندار وقت تهران را دیده و مشکلم را مطرح نمودم، ایشان شماره تماس بنده را گرفتند اما تا کنون خبری نشده است. حالا بعد از 48 سال سابقه در تولید، باید منزل مسکونی خود را به بانک بدهم.
این تولیدکننده عنوان کرد که «هر چقدر برای گرفتن فرصت تنفس به بانک مراجعه کردم فایده‌ای نداشت. از من پیش‌پرداخت مطالبه می‌کنند ولی چون در حال حاضر پرداختی نداشته‌ام، مبلغ وام دو برابر شده و روز به روز هم بیشتر می‌شود.»انصاری با طرح این سؤال که «چرا کسی به داد تولیدکنندگانی مثل ما نمی‌رسد؟» گفت: مگر ما چه گناهی کرده‌ایم که به دنبال تولید رفته‌ایم؟ مگر مشکلی دارد که کارخانه‌های تولیدی رونق داشته باشند تا جلوی بیکاری گرفته شود.وی با ‌اشاره به ادعای دولت مبنی بر خروج از رکود اظهار کرد: تعجب می‌کنم که معاون محترم بانک مرکزی گفته‌اند که کارخانه‌ها از رکود درآمده‌اند. این کارخانه‌ها کجا هستند، اگر ممکن است تنها یک مورد را به ما نشان بدهند!