تظاهرات روز خشم مردم نوار غزه در سومین جمعه انتفاضه قدس
مردم فلسطین برای سومین جمعه متوالی به خیابانها آمدند و علیه تصمیمات اتخاذ شده درباره قدس دست به تظاهرات زدند.
به گزارش فارس، فلسطینیها برای سومین جمعه متوالی، پس از اقامه نماز برای محکوم کردن تصمیم دونالد ترامپ رئیسجمهور آمریکا علیه قدس به خیابانها آمدند و تظاهرات روز خشم برگزار کردند. هزاران نمازگزار پس از نماز جمعه در مسجدالاقصی، از سمت بابالعامود خارج شدند و تظاهرات را آغاز کردند.
همزمان این تظاهراتها در شهرهای مختلف کرانه باختری مانند قلقیلیه، بیتلحم و الخلیل و غیره آغاز شد. مردم باريکه غزه نیز روز جمعه براي مشارکت در تظاهرات «جمعه خشم» به خيابانها آمدند و عليه دستور ترامپ راهپيمائي کردند. در شهرهاي بيتلحم و رامالله نظاميان صهيونيست از گاز اشکآور براي متفرق کردن فلسطينيها استفاده کردند.وزارت بهداشت فلسطين اعلام کرد در تظاهرات روز خشم دو جوان فلسطيني به ضرب گلوله نظاميان رژيم شهيد و ده ها تن دیگر مجروح شدند. ارتش رژیم صهیونیستی تعداد بيشتري از نيروهاي خود را در شهر اشغالي قدس و ديگر مناطق فلسطينينشين براي مقابله با فلسطينيهاي معترض مستقر کرده است. اين سومين جمعه است که فلسطينيها در اعتراض به دستور ترامپ به خيابانها ميآيند و تظاهرات ميسکنند.جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) از فلسطينيها خواسته بود که پس از اقامه نماز جمعه به خيابانها بيايند و در حمايت از قدس و مسجدالاقصي تظاهرات کنند.از روز 15 آذر تاکنون 11 فلسطيني در درگيري با نظاميان صهيونيست در کرانه باختري رود اردن، قدس و باريکه غزه شهيد و بيش از 3هزار و 500 فلسطيني هم زخمي شدهاند. ترامپ در پانزدهم آذرماه، قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و اعتراضها از آن زمان آغاز شد.