kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
در نشست با فراکسیون رهروان ولایت

جهانگیری: فهرست بدهکاران کلان بانکی را به دستگاه قضایی فرستادیم

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه هم‌اکنون مجموع مطالبات معوق بانک‌‌ها به ۸۲هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: ۵۷۵ نفر به‌عنوان بدهکار کلان بانکی شناسایی شده‌اند و اسامی این افراد به قوه قضائیه ارسال شده است.

جلسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی روز گذشته با حضور تعدادی از اعضای کابینه برگزار شد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن زنگنه وزیر نفت، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در این جلسه حضور یافتند و به ارائه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌هایشان درباره مسائل مختلف روز پرداختند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در این نشست با بیان اینکه امروز سیستم بانکی کشور وضعیت بحرانی دارد و در مرز هشدار است، تصریح کرد: هم‌اکنون مجموع مطالبات معوق بانک‌‌ها به 82 هزار میلیارد تومان رسیده است که در این رابطه دولت از اول سعی کرد تا بررسی کند که در این مطالبات افراد مقصر هستند یا شرایط اقتصادی تاثیر گذاشته است.
جهانگیری با اعلام اینکه 575 نفر به‌عنوان بدهکار کلان بانکی شناسایی شده‌اند، گفت: اسامی این افراد به قوه قضائیه ارسال شده است، از طرف دیگر سیف رئیس‌کل بانک مرکزی چند روز قبل گزارشی را به من داد که در آن گزارش آمده بود که 20 نفر لیست فوق چه سهمی از معوقات دارند.
حسن نیت غرب
تنها شرط به نتیجه رسیدن مذاکرات
محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در حاشیه نشست چند تن از اعضای کابینه با فراکسیون رهروان مجلس با اشاره به مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 در نیویورک، گفت: طبق توافق ژنو، مذاکرات کارشناسی میان ایران و طرف‌های غربی تاکنون چند دور برگزار شده و این روند ادامه دارد که این نوبت مذاکرات در نیویورک انجام می‌شود.
وی ادامه داد: چهار دور مذاکرات سیاسی نیز از هفته آینده شروع می‌شود که در آن مذاکرات ان‌شاءالله شروع به نگارش متن برنامه جامع توافق با کشورهای غربی می‌کنیم.
وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا امکان تمدید زمان 6 ماه تعیین شده در توافق‌نامه ژنو وجود دارد یا خیر؟ گفت: بر اساس توافق ژنو مذاکرات ایران و گروه 1+5 در یک پرسه یک‌ساله قرار به انجام است، یعنی باید تا بهمن ماه امسال ادامه داشته باشد، البته توافق‌نامه ژنو یک دوره اولیه 6 ماه دارد که امیدواریم در همان دوره به نتیجه برسیم البته رسیدن به نتیجه بستگی به حسن نیت طرف غربی دارد.
همچنین بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه نشست مشترک دولت با فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس درباره جایگزینی کارت معروف به سهمیا به جای یارانه نقدی گفت: هیچ برنامه‌ای نیست و این طرحی بوده که یک محقق آن را اعلام کرده و در حد ایده و طرح مطالعاتی است.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه این نشست  در گفت وگو با خانه ملت اظهار داشت: در جلسه با فراکسیون رهروان ولایت مجلس موضوعاتی چون هدفمندی، اشتغال و راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی  مورد بررسی قرار گرفت.