کد خبر: ۱۲۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

برای رسیدن به توافق با ایران حقوق بشر را از یاد نمی‌بریم

سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا حل مسئله هسته‌ای را موجب برداشته شدن مانع اصلی میان ایران و جهان دانست، اما گفت واشنگتن برای رسیدن به توافق با تهران، مسئله حقوق بشر را فراموش نمی‌کند.

«آلن ایر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حضور در نشست گروه موسوم به «شورای ملی ایرانیان آمریکا» در کالیفرنیا گفت واشنگتن برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران، نگرانی‌ها در مورد مسئله حقوق بشر را فراموش نمی‌کند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این نشست همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در جریان میان ایران و گروه موسوم به 5+1 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان)، گفت: «موفقیت در دستیابی به راهکاری برای مسئله هسته‌ای مانع اصلی میان ایران و جهان را برطرف می‌کند و به لغو همه تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای منجر می‌شود.» به گزارش فارس مقامات آمریکایی پیش از این هم بارها تصریح کرده‌اند که حتی در صورت حل مسئله هسته‌ای، اختلافات با تهران بر سر موضوعاتی دیگر نظیر «حقوق بشر» و حمایت از گروه‌های مقاومت پابرجا می‌ماند. مسئله توان موشکی ایران از جمله دیگر مواردی است که واشنگتن آن را عامل اختلاف خوانده است.