kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱

داعش با حمله به رستورانی در شهر بیجی عراق ده‌ها غیرنظامی را به خاک و خون کشید

انفجار انتحاری داعش به رستورانی در شهرستان «بیجی» واقع در شمال عراق، چهار شهید و 37 زخمی برجای گذاشت.



دیروز یک فرد انتحاری بمب همراه خود را در منطقه «الحجاج» شهرستان «بیجی» واقع در استان «صلاح‌الدین» عراق منفجر کرد. این انفجار که در رستوران قلعه گردشگری منطقه «الحجاج» رخ داد، دست‌کم چهار شهید و 37 مجروح برجای گذاشت و احتمال افزایش شهدا نیز وجود دارد. این نخستین بار طی هفته‌های اخیر است که در شهرهای عراق انفجار تروریستی رخ می‌دهد.
هرچند تا عصر دیروز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفت، ولی معمولاً تکفیری‌های داعش دست به چنین حملاتی می‌زنند.
آغاز عملیات در الانبار
نیروهای عراقی دیروز عملیات پاکسازی استان الانبار را با فرمان نخست‌وزیر این کشور، آغاز کردند.
عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات مشترک عراق با اعلام این خبر، افزود: «عملیات آزادسازی منطقه «عکاشات» واقع در بین شهرهای «الرطبه» و «القائم» در غرب الانبار آغاز شده است، در این عملیات نیروهای بسیج مردمی نیز حضور دارند. همزمان با این عملیات در خاک عراق، نیروهای ارتش سوریه هم در آن سوی مرزها و در شرق رود «فرات» در حال پیشروی هستند.»
خبرها از عراق همچنین حاکی است، نیروهای دولتی پس از به هلاکت رساندن ده‌ها تروریست وابسته به داعش، وارد منطقه «الریحانه» شدند. شهر «عنه» در الانبار هم در نوبت آزادسازی است و احتمال می‌رود نیروهای دولتی طی امروز بر این شهر مسلط شوند.