کد خبر: ۱۱۳۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸

جهانگیری: تامین آب شرب با کیفیت مناسب از مهم‌ترین موضوعات در دستور کار دولت است

معاون اول رئيس‌جمهور تاکید کرد يكي از موضوعاتي كه بصورت جدي در دستور كار دولت قرار دارد تامين آب شرب با كيفيت مناسب براي همه مناطق كشور است.


اسحاق جهانگيري معاون اول رئیس‌جمهور در آيين بهره‌برداري از طرح ارتقاء كيفيت آب شرب جنوب تهران با تبريك دهه ولايت اظهار داشت: خرسند هستيم كه يكي از طرح‌هاي مهم كشور در بخش آب شرب امروز به بهره‌برداري رسيد و خدمت جديدي به مردم عزيز جنوب تهران ارائه مي شود.
جهانگیری افزود: يكي از موضوعاتي كه بصورت جدي در دستور كار دولت قرار دارد تامين آب شرب با كيفيت مناسب براي همه مناطق كشور است زيرا سلامت مردم از مهم‌ترين موضوعات مورد توجه مسئولين كشور است و كيفيت كالا و خدماتي كه دولت به مردم عرضه مي‌كند بايد به گونه‌اي باشد كه مردم دغدغه‌اي درخصوص سلامت خود نداشته باشند و كيفيت آب در اين زمينه از اهميت دو چندان برخوردار است.
وی با‌اشاره به برخي نگراني‌هاي چندي پيش درخصوص كيفيت آب برخي مناطق تهران، افزود: در اين زمينه دولت برنامه‌ريزي كرده بود كه چنانچه كيفيت آب اين مناطق از حداقل لازم پايين‌تر باشد، آب شرب و آب مورد نياز مصرف خانگي به شكل آب بسته‌بندي به مردم اين مناطق ارائه شود اما خوشبختانه با تلاش جدي دست‌اندركاران شركت آبفاي تهران پيش از آنكه كيفيت آب اين مناطق به درجه نگران كننده برسد، با سرمايه‌گذاري لازم آب مورد نياز و با كيفيت براي 3/5 ميليون نفر از جمعيت جنوب تهران تامين شد.
معاون اول رئیس‌جمهور با تاكيد بر اهميت مديريت منابع آب اظهار داشت: مسئوليت اصلي اين كار برعهده وزارت نيرو است و در دولت يازدهم تمركزي جدي بر اين موضوع معطوف شد و دشت‌هايي كه با عدم تعادل مواجه بودند شناسايي و طرح تعادل‌بخشي در اين دشت‌ها به اجرا درآمد كه البته بايد در دولت دوازدهم نيز با جديت بيشتري ادامه پيدا كند.