هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا 35 نفر از مردم افغانستان را کشتند
هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در حمله هوایی به یکی از ایالتهای غربی افغانستان، 35 غیر نظامی را که بیشتر آنها کودک و زن بودند، کشتند.
منابع افغانستانی از غرب این کشور گزارش دادهاند که بر اثر حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به ولایت «هرات» ۳۵ غیرنظامی افغان کشته شدهاند. این جنایت در شهرستان «شیندند» رخ داده است. بر اساس این گزارش، در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا که در روستای «معروف» منطقه «بختآباد» صورت گرفته علاوه بر کشته شدن این 35 نفر، تعدادی هم زخمی شدهاند. تاکنون مقامات افغان و فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در کابل به این موضوع واکنشی نشان ندادهاند. از سوی دیگر، در شهرستان «چهاردره» ولایت قندز در شمال افغانستان نیز بر اثر حملات هوایی نیروهای خارجی یک غیرنظامی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند. به گزارش تسنیم، بر اساس استراتژی جدید واشنگتن قرار است حملات هوایی آمریکا در افغانستان افزایش بیسابقهای یابند و رئیس ستاد نیروهای هوایی آمریکا نیز از افزایش حملات هوایی به این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم خبر داده است. اخیرا بر اثر حملات جنگندههای آمریکایی در شهرستان «هسکهمینه» ولایت ننگرهار نیز حدود 15 غیرنظامی افغان از جمله چند زن و کودک کشته شدند. در حالی که فشارها بر رهبران حکومت وحدت ملی به دلیل عدم واکنش مناسب به حملات هوایی نیروهای خارجی به غیرنظامیان افغانستان افزایش یافته است، اشرف غنی برای توجیه این حملات گفته «مردم افغانستان بهخاطر منافع ملیشان بمبارانهای هوایی را پذیرفتهاند.»(!) این اولین باری نیست که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم در حملات هوایی پهپادهای خود غیرنظامیان را از بین میبرد.