بعد از غذای حلال اینک گردشگری حلال(اخبار ادبی و هنری)
دویچه وله (رادیو صدای آلمان) طی گزارشی اعتراف کرد که تمایل برای تعطیلات و گردشگری «حلال» در اروپا طی سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است. بنا بر گزارش این رسانه غربی، تا سال 2006 تنها 6درصد گردشگران اروپایی را مسلمانان و یا علاقمندان غیر مسلمان به تورهای اسلامی تشکیل میدادند اما امروز این رقم به 20 درصد رسیده و براساس شواهد موجود و پیشبینی موسسات اجتماعی این رقم تا سال 2030 به بیش از نیمی از کل گردشگران
میرسد.
براساس توضیحات مسئولین موسسات گردشگری اسلامی در اروپا، تورهای اسلامی شامل حفظ شئونات دینی و اسلامی در طول سفر، اقامت در هتلهایی که حریم محرم و نامحرم حفظ میشود (مثل اختصاص پلاژهای مجزا در کنار دریا برای زنان و مردان) و سرو غذاهای حلال است. به گفته این مسئولین، بسیاری از گردشگران غیر مسلمان نیز برای برخورداری از سلامت جسم و روح در طول سفر و همچنین بهرمندی از غذاهای سالم، به تورهای اسلامی روی آوردهاند و همین امر مورد استقبال گردشگران مسلمان هم قرار گرفته
است.
پیش از این و در زمستان سال گذشته، دیکشنری «مک کواری» استرالیا (به عنوان یکی از معتبرترین مآخذ نظر سنجی در این کشور) براساس یک آمارگیری واژه انتخابی سال 2016 مردم این کشور را اسنک پک (نوعی کباب) «حلال» ذکر کرده بود. کمیته انتخاب دیکشنری مککواری در رأی خود نوشته بود:
«...انتخاب «اسنک پک حلال» به عنوان واژه سال نشان میدهد چیزی که زمانی فقط مال مسلمانها بود حالا در سراسر جامعه استرالیا جاری شده است...»
همه این گرایشهای اسلامی و گسترش فرهنگ اسلامی در غرب، علیرغم تبلیغات و پروپاگاندای عظیم رسانههای اروپایی و آمریکایی علیه اسلام و نشر افسارگسیخته اسلام هراسی در این رسانهها بوجود آمده است.