عضو ناظر شورای رقابت:
بازار خودروی ایران نباید در اختیار فرانسویها باشد
عضو ناظر شورای رقابت گفت: بازار خودرو ایران نباید به راحتی در اختیار رنو قرار گیرد و حضور فرانسویها با شرط 60 درصد تولید مشترک امکانپذیر است.
ولی ملکی در گفتوگو با خبرگزاری فارس با اشاره به انعقاد قرارداد سازمان گسترش و رنوی فرانسه اظهار داشت: در کمیسیون صنایع مجلس تلاش میکنیم تا منافع ملی در قراردادها رعایت شود و در مورد قرارداد رنو نیز نباید آسیبی به قطعهسازان کشور وارد شود.
بازار خودرو ایران نباید به راحتی در اختیار رنو قرار گیرد و حضور فرانسویها در ایران به شرطی امکانپذیر است که 30 درصد تولیدات مشترک صادر شود و در تولید نیز داخلیسازی 60 درصدی صورت گیرد.
وی تاکید کرد: در غیر این صورت، بستر امنی برای رنو در ایران فراهم میشود که میتواند منافع خود را از بازار داغ کشورمان تامین کند، اما اگر مواردی مانند داخلیسازی و صادرات مورد توجه قرار داشته باشند، در کنار جذب سرمایهگذاری خارجی، زمینه برای انتقال دانش فنی نیز فراهم میشود.عضو ناظر شورای رقابت در پاسخ به این سوال که آیا در شورای رقابت، جلسهای برای رفع ابهام خودروسازان در مورد مصوبه افزایش قیمت خودروها برگزار شد؟ اظهار داشت: لزومی نداشت که جلسهای بگذاریم و جلسهای نیز برگزار نشده است.
تقیزاده، معاون فروش سایپا 10 روز پیش اعلام کرده بود که نسبت به ابلاغیه شورای رقابت در مورد قیمتگذاری خودروها با ابهاماتی روبهرو هستیم. وی در آن زمان گفته بود که طی هفته جاری جلسهای برای رفع این ابهام در شورای رقابت برگزار خواهد شد.
ملکی در این مورد اظهار کرد: اعتراضی از سوی سایپا در شورای رقابت مطرح نشده است و موضوعی در این مورد نشنیدیم.
وی با بیان اینکه شورای رقابت، زمانی به موضوعی ورود میکند که گزارش یا شکایتی در مورد آن به اعضای شورا برسد، گفت: در مورد انحصارشکنی یا ایجاد مشکل برای مصرفکنندگان نیز جدیدا گزارشی به شورا نیامده است.