kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

55 بار حمله به شمال یمن ظرف 48 ساعت /سعودی‌ها روی صهیونیست‌ها را هم سفید کردند

جنگنده‌های وابسته به ائتلاف سعودی طی 48 ساعت‌، 55 بار به 2 منطقه «حرض» و «میدی» در شمال غرب یمن حمله کردند و ده‌ها غیرنظامی دیگر را به خاک و خون کشیدند.

سرویس خارجی-

حملات انقلابیون یمن به شهرهای جنوبی عربستان همچنان ادامه دارد و آل سعود در واکنش به این حملات به صورت دیوانه وار حملات هوایی خود را علیه این کشور شدت بخشیده است. در این ارتباط خبر رسیده، جنگنده‌های ارتش عربستان طی 2 روز (شنبه و یکشنبه)، مناطق «حرض» و «میدی» در شمال غرب یمن را 55 بار بمباران کردند! شبکه خبری المیادین ضمن اعلام این خبر به تلفات احتمالی ناشی از این حمله‌های هوایی اشاره نکرده اما گزارش شده به دلیل حجم گسترده حملات، احتمالا ده‌ها نفر کشته یا مجروح شده‌اند.هواپیماهای سعودی روز پنجشنبه گذشته نیز بیش از 22 بار به 2 منطقه «حرض» و «میدی» در ولایت حجه واقع در غرب یمن حمله‌های هوایی کرده بودند. نیروی هوایی سعودی صبح روز جمعه گذشته نیز مناطق صعده واقع در شمال یمن را بمباران کرد که در پی آن 10 غیر نظامی یمنی کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند. اکثر قربانیان این حمله نیز زن و کودک بودند. این در حالی است که  سازمان ملل از انجام حملات هوایی علیه غیرنظامیان یمنی در استان صعده فقط ابراز نگرانی کرد! به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، «جیمی مک گولدریک»، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن، درباره گزارش‌های منتشر شده حملات هوایی علیه غیرنظامیان در استان صعده، ابراز نگرانی کرد. مک گولدریک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده «گزارش‌های شرکای ما که در حال ارائه کمک‌های بشردوستانه در مناطق جنگی یمن هستند، حاکی از آن است که برخی حملات به اهداف غیرنظامی در صعده انجام شده که دستکم ۱۲ غیرنظامی را به کام مرگ کشیده که در میانشان زن و کودک نیز دیده می‌شود.» این مسئول سازمان ملل تاکید کرده: «این حوادث که همچنان توسط دفتر کمیسر عالی حقوق بشر پیگیری می‌شود، نمونه صریح وحشی‌گری در جنگ یمن است.»
انتقام در میدان جنگ
خبر دیگر اینکه، در حملات موشکی نیروهای ارتش یمن و انصارالله به پایگاه «علب» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان، بیش از 100 نظامی وابسته به ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن کشته و یا زخمی شدند. منابع نظامی یمن می‌گویند که یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله پایگاه «علب» را هم هدف حملات موشکی «زلزال2» و «کاتیوشا» قرار داد و یگان توپخانه‎ای نیز همزمان این پایگاه مزدوران را گلوله‌باران کرده است.