kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

تظاهرات در سرزمین‌های ‌اشغالی علیه فساد و کلاهبرداری نتانیاهو

هزاران نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست، پس از اینکه رئیس دفتر سابق نتانیاهو اعلام کرد علیه وی شهادت خواهد داد، با تجمع در شرق تل‌آویو خواستار رسیدگی به پرونده فساد و کلاهبرداری نخست‌وزیر این رژیم شدند.



هزاران شهرک‌نشین صهیونیست شنبه شب مقابل منزل دادستان کل این رژیم در شهر «بتاح تکفا» در شرق تل‌آویو تظاهرات کرده و خواستار تسریع در روند تحقیقات از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رسیدگی فوری به پرونده‌های فساد او شدند. تظاهرات‌کنندگان با حمل دست‌نوشته‌ها و سردادن شعارهایی خواستار براندازی کابینه نتانیاهو شدند. این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که رسانه‌های این رژیم اعلام کردند رئیس دفتر سابق بنیامین نتانیاهو، موافقت کرده که در پرونده اتهام فساد مالی علیه او شهادت دهد. وی اعتراف کرده که در پرونده رشوه‌گیری نتانیاهو یک نوار صوتی در اختیار پلیس قرار داده است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شماری از وزرا و اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب لیکود این راهپیمایی و تظاهرات را به تلاش برای براندازی دولت نتانیاهو از طریق تاثیرگذاری بر دستگاه قضایی متهم کردند و مدعی شدند که «آنچه می‌بینیم تلاشی برای کودتا علیه دولت است». دولت رژیم صهیونیستی هنوز رسما در مورد گزارش‎ها اظهار نظر نکرده است و انتشار هرگونه اطلاعات درز شده در مورد پرونده از سوی دادگاه نیز ممنوع شده است. نتانیاهو پیشتر این ادعاها را «بی‌پایه» خوانده بود. اتهامات مطرح شده علیه نتانیاهو شامل فساد مالی، رشوه، تبانی با برخی رسانه‌ها و کلاهبرداری است و سیاست اسرائیل را دچار تزلزل کرده و به گمانه‌زنی‌ها درباره کناره‌گیری او از قدرت دامن زده است. نتانیاهو ۶۷ ساله اکنون چهارمین دوره نخست‌وزیری‌اش را می‌گذراند.