kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

2 نخبه دشتستانی دستگاه خودکار تست کویل خودرو ساختند

رئیس‌ مرکز رشد علم و فناوری دشتستان استان بوشهر گفت: نخستین بار در کشور تیم 2 نفره نخبگان دشتستانی در هسته فناور این مرکز موفق به تولید و ساخت دستگاه تمام خودکار تست استاندارد کویل خودرو شدند.


حمید باشی افزود: اعضای این تیم 2نفری از دانش‌آموختگان دوره کارشناسی ارشد رشته الکترونیک هستند که سال گذشته وارد مرکز رشد و فناوری دشتستان شدند و طرح آنها بررسی پذیرش شد.
وی اضافه کرد: کار این دستگاه، تست استاندارد کویل انواع خودرو است که برای اولین بار در کشور تولید شده است.
باشی گفت: این دستگاه دارای امکانات و کارکردهای بیشتری نسبت به نمونه خارجی است و قیمت تمام شده آن چند برابر از نمونه خارجی پایین‌تر است که توان رقابت را برای محصول ایجاد می‌کند.
وی بیان کرد: این محصول در مرکز رشد علم و فناوری تایید شده و به مرحله تجاری‌سازی رسیده است و یک نمونه از محصول نیز هم اکنون به یک شرکت همکار استاندارد فروخته شده است.
یکی از اعضای تیم 2 نفری مخترع و تولید‌کننده دستگاه تست خودکار کویل خودرو در دشتستان گفت: با توجه به نقش اساسی کویل در سیستم احتراق خودرو، عملکرد صحیح این قطعه و استاندارد بودن آن باعث بهبود مصرف سوخت در خودرو می‌شود.
سید جواد حسینی اظهار داشت: دستگاه تست استاندارد کویل تولیدی قادر به اندازه‌گیری 11 پارامتر اساسی کویل خودرو و اطلاعات خروجی این دستگاه قابل استناد برای سازمان استاندارد و شرکت‌های خودروسازی است. وی اضافه کرد: ساخت این دستگاه که نمونه داخلی ندارد یک سال به طول انجامید.
حسینی ادامه داد: نمونه خارجی این دستگاه قادر به اندازه‌گیری همه مشخصات کویل نیست و قیمت آن نیز 2 میلیارد و 200 میلیون ریال است در صورتی که قیمت دستگاه ساخت این تیم با پارامترهای بیشتر و امکانات بهتر نزدیک به 400 میلیون ریال است.
حسینی افزود: تمام سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای تولیدی این دستگاه توسط خودمان تولید و بومی‌سازی شده است.