kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲

آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی دیلم بوشهر

در آیینی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، عملیات اجرایی طرح احداث مجتمع پتروشیمی سراج گستران رجال در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در حوزه شهرستان دیلم با ظرفیت سالانه 720 هزار تن محصولات پلی الیفنی آغاز شد.



 وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین گفت: مجوز مجتمع پتروشیمی دیلم در قالب 5 بخش صادر شده و برای اولین بار می‌توان از خود گاز طبیعی، مواد پلیمری برای مصارف داخلی و صادراتی تولید کند.
محمدرضا نعمت‌زاده افزود: مجتمع پتروشیمی دیلم از طرح‌های ملی است که بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در آن صورت خواهد گرفت.
وی علت تاخیر در اجرایی شدن این طرح را تامین خوراک گاز و نفت و فرآورده‌های مرتبط و پتروشیمی و تکمیل مطالعات محیط زیستی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح تحول شگرفی در این منطقه پدید آید.
منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با رویکرد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی به مساحت 2100 هکتار در فاصله 15 کیلومتری جنوب شهر دیلم در شمال استان بوشهر قرار دارد.
ساختار صنعتی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با نگاه به ایجاد زنجیره ارزش به‌گونه‌ای طرح‌ریزی شده که مجموعه‌ای از صنایع مختلف پالایشگاهی، بالادستی، میان‌دستی پتروشیمی در یک چرخه با هم کار می‌کنند.
صنایع مستقر در این منطقه قابلیت تولید سالانه 21 میلیون تن محصول را دارد و زمینه اشتغال 11 هزار نفر را بصورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند.