kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
با بدرقه رسمی مسئولان

نخستین گروه از حجاج ایرانی عازم سرزمین وحی شدند

آیین معنوی بدرقه رسمی نخستین گروه از حجاج حج تمتع سال 96 دیروز در فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد.


حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر در این مراسم تصریح کرد: حج امسال تصمیم همه مسئولان نظام، کارشناسی‌شده و همه جوانب آن در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: عربستان سعودی به دلیل قول و قرارهایی که از گذشته با ما داشته در استقبال زائران ایرانی که روز گذشته صورت گرفت، نشان داد که به تعهدات خود پایبند است، این موضوع در استقبال سعودی‌ها از زوار مشهود است.حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر خاطرنشان کرد: مردم برای حج دغدغه نداشته باشند؛ چراکه حرکت اضطراب‌آلود در مسیر حج
 وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: فرمایش روز گذشته مقام معظم رهبری درباره حج به فتنه‌ها پایان داد و کسانی که به دنبال تعطیلی حج بودند فهمیدند که سفر حج تصمیم نظام بوده‌ است.
سرپرست حجاج ایرانی اظهار داشت: اولین مسئله حج، معنویت است. به همین جهت می‌کوشیم بعد از قرارگیری در اقیانوس معنوی خداوند با پاکی روح به کشورمان بازگردیم.
به گزارش فارس، وی تصریح کرد: کسانی که مردم را از حج دلسرد کردند و می‌خواستند پرچم حج به زمین بیفتد باید توبه کنند.حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر گفت: در سال جاری 15 هزار حاجی اهل سنت به خانه خدا مشرف می‌شوند و این عده در کنار شیعیان ایرانی تلاش می‌کنند در مسیر وحدت امت اسلامی گام
بردارند.نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت توصیه کرد: حجاج حساسیت‌های کشور عربستان را درک کرده و در مواقع نماز در اماکنی غیر از مساجد نباشند.
حجاج،  سفیران فرهنگی
 جمهوری اسلامی ایران
سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: در یک سال گذشته با همت نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج، دولت یازدهم و اجماع صورت گرفته در شورای عالی امنیت ملی همه موانع حج برطرف شده است.
وی تصریح کرد: حج باید کانون بزرگ معرفتی و معنویت باشد، ضمن اینکه این اصل نباید هرگز مورد غفلت واقع شود، به همین جهت شعار حج 96 را «حج، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» تعیین کردیم.
صالحی امیری بیان داشت: حجاج باید سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نماد وحدت، صلح و برادری باشند و باید این موضوع را به گوش دیگر مسلمانان رسانده و تلاش کنند تا پیام مظلومیت این سرزمین را به گوش مسلمانان جهان برسانند، چرا که توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران خیلی زیاد است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: حجاج باید نماد اخلاق، قانون و نظم باشند و انتظار همه مسئولان هم همین است، ضمن اینکه دنیا باید بداند ایرانیان پرچمدار اخلاق و فضیلت هستند.
همچنین حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم بیان داشت: مدیریت حجاج در سازمان حج و زیارت و همچنین بعثه مقام معظم رهبری است، اما این کار با همت و آمادگی تمامی دستگاه‌های مرتبط با مسئله حج انجام شده است.بر اساس این گزارش رحمت‌الله مه‌آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه تعداد حجاج حج تمتع سال 96 نسبت به سال 94 حدود 36 درصد افزایش یافته است، گفت: تعداد فرودگاه‌های درگیر در عملیات حج از 19 فرودگاه به 20 فرودگاه افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: از 8 مرداد عملیات اعزام حجاج آغاز و طی 27 تا 29 روز کاری این پروازها از 20 فرودگاه انجام خواهد شد. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: در هفته اول مهرماه عملیات بازگشت حجاج به پایان خواهد رسید.