kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
افشاگر معروف سعودی فاش کرد

عربستان برای توقف جنگ در یمن به‌دنبال واسطه‌ای برای مذاکره با ایران است

مجتهد، فعال توئیتری و افشاگر معروف سعودی در توئیتی تازه نوشت: عربستان به‌دنبال آن است که افرادی را شفیع قرار دهد تا جنگ در یمن متوقف شود.


پس از سفر برخی مقامات عراقی به عربستان و به ویژه پس از سفر اخیر مقتدی صدر و دیدار او با بن‌سلمان ولیعهد عربستان، فضاسازی زیادی انجام شد مبنی بر اینکه عربستان موفق شده سرمایه‌گذاری‌های ایران را به نفع خود مصادره کرده و افرادی را که ایران سالها برای آنها زحمت کشیده، به سوی خود بکشد! این ادعا در حالی بود که برخی مسافرین عراقی عربستان، اساساً فاقد چنین وصف و جایگاهی بوده و در تحولات عراق هم نقش چندانی نداشته‌اند.
اما توئیت اخیر مجتهد، پرده دیگری از ماجرا برداشت و از چیزی خبر داد که در نوع خود جالب و تأمل‌برانگیز است.
مجتهد نوشت: «هدف از تغییر سیاست عربستان در قبال عراق و دعوت ریاض از مقامات عراقی از جمله حیدرالعبادی و مقتدی صدر این است که پیش ایران شفاعت کنند تا این کشور با «حوثی‌ها» برای توقف جنگ یمن رایزنی کند»
این سخنان آشکارا حاوی 2 نکته مهم است؛ نخست استیصال و ضعف عربستان در برابر مردم یمن که سالهاست در جنگی نابرابر، هیمنه و اقتدار عربستان و دیگر کشورهای عربی را به سخره گرفته‌اند.
و نکته دوم اقتدار و دست برتر ایران اسلامی در تحولات منطقه‌ای و نیاز همه کشورها- حتی عربستان- به ایران برای حل و فصل مناقشات مختلف.
به نظر می‌رسد پادوهای وطنی و غربزده، باز هم شتابزده و بی‌وجهه به جای خوشحالی از اقتدار نظام، در طرف دشمنان ایران ایستادند.